سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الحاق دو زيردريايي فوق پيشرفته هسته اي به ناوگان دريايي انگليس

دیلی تلگراف نوشت پس از سالها تاخیر دو نوع زیردریایی بسیار پیشرفته به ناوگان دریایی انگلیس اضافه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛  دو زیر دریایی پیشرفته و هسته ای انگلیس در کلاس اچ ام اس استوت و اچ ام اس آمبوش انگلیس نخستین نسل از هفت زیردریایی هسته ای این کشور هستند که در یک دهه آینده به بهره برداری خواهند رسید.هر زیردریایی کلاس آستوت بیش از یک میلیارد پوند برای انگلیس هزینه داشته است و یکی از پیشرفته ترین زیردریایی های دنیا محسوب می شود. این نوع زیردریایی می تواند بدون آمدن بر روی سطح آب دور دنیا را بگردد و دهها موشک کروز و اژدر را نیز حمل کند.

این نوع زیردریایی از سیستم ردیابی بسیار حساسی برخوردار است که می تواند به راحتی کشتی را که بندر نیویورک را در فاصله سه هزار و پانصد مایلی اقیانوس اطلس ردیابی کند.سیستم ردیابی صوتی این زیردریایی به گونه ای طراحی شده است که آن را جزء یکی از ساکت ترین زیردریایی ها قرار داده است. این زیردریایی بدون شناسایی شدن می تواند زیر آب بماند.

قرار است این زیردریایی ها جایگزین زیردریایی های کلاس ترافالگار انگلیس شوند. البته این برنامه به خاطر کمبود بودجه و برخی اشتباهات به تاخیر افتاده است. برنامه ساخت این زیردریایی ها از اواسط دهه 1990 آغاز شده است.فرماندهان نیروی دریایی انگلیس اعلام کردند قرار است هفت فروند از این نوع زیردریایی به ناوگان دریایی این کشور اضافه شوند.

این نوع زیردریایی ها پریسکوپ ندارند، اما به سیستم های ردیابی مجهز هستند امکان جاسوسی و رهگیری اهداف مورد نظر را فراهم می کند.

برچسب ها: دریایی ، انگلیس ، ناوگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.