سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دهمين همایش بين المللي ام اس در اصفهان برگزار مي شود

دبير علمي دهمين همایش ام اس ايران از برگزاري اين همایش از اول تا سوم آبان امسال در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مسعود اعتمادي فر گفت: اين همایش با هدف آشنايي با آخرين دستاوردهاي پژوهشي درماني بيماري ام اس، آشنايي با نتايج تحقيقاتي كه در كشور انجام شده و تبادل نظر درباره مشكلات تشخيص و درمان اين بيماري، در اصفهان برگزار مي شود.

وي محورهاي اصلي برگزاري اين همایش را به روز رساني در تشخيص و درمان بيماري ام اس و نوروميليت اپتيكا( NMO)، پاتوژنز ام اس و نوروميليت اپتيكا، همه گيرشناسي ام اس و نوروميليت اپتيكا و تغذيه و توانبخشي و پرستاري در ام اس و نوروميليت اپتيكا بيان كرد.
رييس انجمن بيماري ام اس استان اصفهان با بيان اينكه اين همایش ميزبان ۲۵ مهمان خارجي است، تصريح كرد: اين ميهمانان از كشورهاي كانادا، آمريكا، آلمان و روسيه هستند كه قرار است پنج نفر آنها به سخنراني بپردازند.
وي مهلت ارسال مقالات به اين همایش را تا ۱۵ شهريور عنوان كرد و افزود: علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سامانه http://mscongress۲۰۱۳.com مراجعه كنند.
نهمين همایش بين المللي ام اس آبان سال گذشته در تهران برگزار شد.
بيماري ام اس(مولتيپل اسكلروزيس)، نوع بيماري است كه بخش هاي مختلف مغز و سيستم نخاعي را درگير مي كند و تاري ديد و درگيري هاي حسي مانند گزگز كردن، مورمور شدن و خواب رفتن اعضاي بدن از نشانه هاي اين بيماري است.
همچنين نوروميليت اپتيكا نوعي از بيماري هاي ايمني است كه علائم آن شبيه بيماري ام اس بوده و شامل ضعف اندام ها و تاري ديد است/س.

برچسب ها: اصفهان ، دانشگاه ، علوم ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.