سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تخفیف مالیاتی مشوقی برای واحدهای تولیدی شهرستان ها است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار گفت: تخفیف های مالیاتی به واحدهای تولیدی شهرستان ها می تواند باعث رشد سرمایه گذاری در این مناطق شود.

جواد ناشرالاحکامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ با اشاره به اینکه هزینه های تولید در شهرستان هایی مانند خوانسار بیشتر از مراکز شهری است، تشریح کرد: به دلیل دور بودن از مرکز استان، هزینه هایی مثل حمل مواد اولیه و انتقال کالای نهایی، برای تولیدکننده شهرستانی بیش از مرکز استان است و کاهش سود، انگیزه سرمایه گذاران برای آمدن به شهرستان ها را کم می کند.

وی افزود: ارایه تخفیف های مالیاتی در بحث ارزش افزوده و همچنین مالیات بر درآمد می تواند سرمایه گذاران را برای حضور در شهرستان ها تشویق کند.

جواد ناشرالاحکامی عنوان کرد: تعدادی از کارخانه ها در خوانسار به دلیل توجیه نبودن هزینه های حمل و نقل مجبور به جابه جایی یا تعطیلی شدند.

وی اعلام کرد: برای در نظر گرفتن این تخفیف ها، مکاتباتی با وزیر سابق صنایع و معادن و تعدادی از نمایندگان مجلس انجام دادیم که نتیجه ای حاصل نشد. ناشرالاحکامی از دولت یازدهم خواست تا بخشش مالیاتی برای مناطق محروم را در برنامه خود قرار دهد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار تامین نقدینگی را از دیگر چالش های پیش روی صنایع ذکر کرد و افزود: با تحریم سامانه بانکی و باز نشدن ال سی ها، خرید مواد اولیه به صورت نقدی درآمد و بخش زیادی از سرمایه در گردش واحدها را به خود اختصاص داد. همچنین در چند سال گذشته نیاز واحدها به سرمایه در گردش برای ثابت نگهداشتن حجم تولید، حدود 3 برابر شده است.

ناشرالاحکامی با بیان اینکه صنایع غذایی، سیم و کابل برق، مفتول ها و کابل پیش تنیده، نساجی و صنایع شیمیایی صنایع عمده شهرستان خوانسار هستند، افزود: حدود 19 واحد با 600 نفر اشتغال در قالب این صنایع مشغول به فعالیت هستند.

این فعال صنعتی از تاسیس بزرگترین چاپخانه صنعتی کشور در خوانسار خبر داد و گفت: سرمایه گذاری این واحد انجام شده است و در مرحله نهایی نصب دستگاه هاست. وی میزان اشتغال آن را بین 300 تا 400 نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری آن با بیش از 120 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی انجام شده است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد./س

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، معدن ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.