سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک کارشناس سياست خارجي:

آمريکا نبايد با روش‌هاي گذشته در برابر ايران اتخاذ موضع کند

يک کارشناس سياست خارجي گفت: ايران مخالف سياست‌هاي آمريکا در خاورميانه است و لذا آمريکا نبايد با رويکرد قبلي خود که مبتني بر سياست چماق و هويج بود در برابر ايران بايستد چراکه مورد نقد هم‌پيمانان خود قرار مي‌گيرد.


حسين معين‌آبادي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به نامه 118 نماينده مجلس نمايندگان آمريکا به اوباما براي ايجاد فرصت‌هاي ديپلماتيک بيشتر براي حل مسائل موجود با ايران، گفت: از زماني که اوباما به‌عنوان رئيس‌جمهوري آمريکا انتخاب شده از واژه ديپلماسي در مواجهه با ايران استفاده کرده اما کنگره ايالات متحده سياست‌هاي خصمانه‌اي نسبت به ايران اتخاذ کرده و دولت اوباما بسياري از دستورات كنگره را اجرا كرده است.

وي تصريح کرد: آمريکا به‌دليل اينکه ديگر قابليت جنگ ندارد و در نظم نوين جهاني در جهت  گسترش دموکراسي تلاش کرده، درصدد اجراي اقدامات ديپلماتيک در برابر ايران برآمده‌ است.

اين کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه آمريکا نبايد با روش‌هاي گذشته در برابر ايران اتخاذ موضع کند، اظهار داشت: آمريکا نبايد با رويکرد قبلي خود که مبتني بر سياست چماق و هويج بود در برابر ايران بايستد چراکه مورد نقد هم‌پيمانان خود قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: تغيير دولت در ايران بايد به تغيير سياست‌هاي ايالات متحده در قبال کشورمان منجر شود به همين خاطر اقدام اخير مجلس نمايندگان ايالات متحده در ارسال نامه به اوباما براي ايجاد فرصت‌هاي ديپلماتيک بيشتر براي حل مسائل موجود با ايران نشان از ارسال سيگنال‌هاي مثبت براي تغيير سياست‌هاي آمريکا دارد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: ايران مخالف سياست‌هاي آمريکا در خاورميانه است اما بايد در سياست خارجي هر دو کشور تغييراتي حاصل شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، نمایندگان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.