سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات کوبا کشتی توقیف شده کره شمالی را حامل شکر دانسته اند

مقام های کره شمالی و کوبا بلافصله پس از توقیف این کشتی خواستار آزادی آن شدند و اعلام کردند که هیچ محموله قاچاقی در آن وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، مقام های رسمی پاناما اعلام کردند: دو روز پس از توقیف این کشتی تسلیحات نظامی مخفی شده زیر 220 هزار کیسه شکر قهوه ای در این کشتی کشف شده است.
یک مقام رسمی پاناما که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: مقام های کوبا و کره شمالی اعلام کردند که این مساله یک سوء تفاهم بزرگ است.
هنوز سئوالات زیادی در خصوص محموله شکر این کشتی و اقدامات کوبا برای ارسال تسلیحات نظامی خود به کره شمالی برای تعمیر وجود دارد.
کره شمالی در ماه های اخیر به علت انجام سومین آزمایش موشکی با تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده و بیش از پیش در جهان منزوی شده است.
مقام های رسمی پاناما بر این باورند که این محموله بخشی از قرارداد کوبا و کره شمالی برای مبادله اسلحه در برابر شکر بوده و هدف اصلی کوبا از انجام آن بازسازی زیر ساخت های سیستم دفاع هوایی خود بوده است.
یک مقام رسمی و آگاه دولت پاناما نیز گفت: ما می دانیم که این یک قرارداد تهاتری و پایاپای برای مبادله شکر در برابر اسلحه بوده است. این چیزی است که منابع اطلاعاتی ما گفته اند.
یک مقام رسمی آمریکایی نیز تایید کرد که یکی از فرضیه های مطرح شده که در حال مطالعه و بررسی است آن است که این یک قرارداد تهاتری بوده است.







برچسب ها: بین الملل ، کوبا ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.