سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛

تربیت 44 هزار و 200 پزشک و 167 هزار پیراپزشک در دولت های نهم و دهم

معاون آموزشی آمار اقدامات و فعالیت های 8 ساله معاونت آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در دولت های نهم و دهم تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بهرام عین اللهی در نشست نخبگان و دست اندرکاران آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن همایش های بین المللی رازی، از تربیت تربیت 44 هزار و 200 پزشک در دولت های نهم و دهم خبر داد و گفت: از این 44 هزار و 200 نفر 8 هزار دندانپزشک، 7200 نفر داروساز و 29 هزار پزشک در گروه های مختلف بوده اند.
وی همچنین از تربیت 167 هزار پیراپزشک در رشته های مختلف خبر داد و اظهار داشت: در طول این 8 سال 154 برنامه آموزشی در کشور ایجاد شده است.
 
تاسیس 12 دانشگاه و 201 دانشکده علوم پزشکی
 
وی افزود: در این 8 سال 12 دانشگاه علوم پزشکی جدید عمدتاً در مناطق محروم کشور ایجاد شده و در مجموع دولت های نهم و دهم 201 دانشکده مرتبط با علوم پزشکی تاسیس شده است.
دکتر عین اللهی گفت: برای جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور و تحصیل در دانشگاه های بی کیفیت کشورهایی نظیر ارمنستان، اکراین، بلاروس و رومانی 24 شعبه بین الملل نیز در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاسیس شده است.
معاون آموزشی گفت: در این مدت 635 مرکز تحقیقات، 28 پژوهشکده و یک پژوهشگاه نیز راه اندازی شد.
وی با اشاره به ایجاد 57 انجمن علمی جدید مرتبط با گروه علوم پزشکی، بیان داشت: ایجاد مرکز هیات علمی، مرکز سنجش آموزش پزشکی، کتابخانه دیجیتال، اجرای 15 طرح معرفت، 9 کاروان راهیان نور، جشنواره آموزشی شهید مطهری برنامه ها و اقدامات دیگری بودند که برای نخستین بار در کشور اجرا شدند.
معاون اجرای طرح بومی گزینی در 9 رشته را مورد اشاره قرارداد و گفت: واگذاری برنامه آموزش مداوم به دانشگاه ها و ایجاد شورای معین برنامه ریزی آموزشی نیز در این 8 سال صورت گرفت.
 
افزایش 10 و 6 برابری پذیرش دانشجوی phd  و کارشناسی ارشد
 
دکتر عین اللهی افزود: افزایش پذیرش رشته های phd از 137 نفر به 1400 دانشجو (10 برابر)، کارشناسی ارشد از 800 به 4600 دانشجو (5 برابر) بخش دیگری از موفقیت های آموزش پزشکی در دولت های نهم و دهم بوده است.
وی افزود: پذیرش دستیاری از 5 هزار به 11 هزار دانشجو رسید و قطب های علمی بسیار خوبی در شهرهای کوچک و بزرگ کشور ایجاد شد به گونه ای که هم اکنون زنجان قطب نانوفناوری کشور شده و در مجموع 46 قطب علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است.  

وی از واگذاری آزمون ها ارتقاء و گواهینامه به دانشگاه ها به عنوان بخش دیگری از اقدامات موفق 8 ساله یاد کرد و گفت: ایجاد تغییرات اساسی در امتحانات رشته های فوق تخصصی و واگذاری ارائه مدارک تحصیلی به دانشگاه ها بخش دیگری از اقدامات معاونت آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت های نهم و دهم بوده است.
 
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.