سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

برداشت حبوبات دیم در استان چهارمحال و بختیاری 20 درصد افزایش یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از پایان برداشت حبوبات دیم در استان خبر داد و گفت: میزان برداشت این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

سهراب ابراهیمی، میزان برداشت حبوبات شامل: نخود و عدس دیم را سه هزار و 600 تن عنوان کرد و افزود: پراکنش مناسب بارندگی و افزایش قیمت حبوبات و بدنبال آن افزایش سطح زیرکشت عمده دلیل افزایش تولید این محصول بوده است.
وی، با بیان اینکه هشت هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری زیر کشت حبوبات آبی و دیم قرار گرفته است اظهارداشت: از این میزان سه هزارهکتار به نخود و عدس دیم و پنج هزار هکتار به نخود، عدس آبی و انواع لوبیا اختصاص دارد.
ابراهیمی، زمان آغاز برداشت حبوبات آبی (نخود، عدس آبی و لوبیا) را نیمه نخست شهریورماه عنوان کرد و برداشت این محصول را 20 هزار تن پیش بینی کرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: برداشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل شرایط مساعد بارندگی و افزایش سطح زیرکشت حبوبات آبی به خصوص لوبیا و تنوع ارقام دو هزارتن افزایش تولید خواهد داشت.
وی اظهار داشت: درسال زراعی جاری برای نخستین بار دراستان، پنج هکتار رقم صدری و kf193  از انواع لوبیا به صورت آزمایشی کشت شد.
بیشترین سطح زیر کشت حبوبات آبی و دیم در استان چهارمحال و بختیاری به شهرستان لردگان اختصاص دارد./س
برچسب ها: حبوبات ، دیم ، برداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.