سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه علمی برای «اسناد بهارستان» و «سند پژوهی بهارستان»

اسناد بهارستان و سند پژوهی بهارستان با درجه علمی – ترویجی و علمی – پژوهشی از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، دکتر علی ططری، مدیر مرکز اسناد کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی تاکنون چهار مجله اسناد بهارستان، نامه بهارستان، پیام بهارستان و مطبوعات بهارستان را منتشر می‌نمود، که این مجلات علی‌رغم مقبولیت در میان عموم فاقد درجه علمی رسمی بوده است، لذا سیاست‌های دکتر رجبی، ریاست کتابخانه از بدو فعالیت‌شان در این کتابخانه بر علمی شدن مجلات بوده است.
 
مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس گفت: بعد از ماه‌ها پیگیری برای کسب درجه علمی برای مجله تخصصی اسناد کتابخانه موفق شدیم درجه علمی ترویجی را برای مجله «اسناد بهارستان» کسب کنیم.
 
وی افزود: همچنین موفق شدیم نشریه جدیدی به نام «سند پژوهی بهارستان» را نیز با درجه علمی پژوهشی ثبت کنیم که این مجله با سردبیری دکتر رضا شعبانی و مدیر مسئولی دکتر محمد رجبی منتشر خواهد شد.
 
قائم مقام سردبیر دو مجله «اسناد بهارستان» و «سند پژوهی بهارستان» افزود: همچنین شاپا (شماره استاندارد بین المللی پیایندها) هر دو مجله نیز اخذ شده است و این برای اولین بار در تاریخ کتابخانه مجلس است که دو مجله این مرکز دارای درجه علمی شده است.
 
ططری همچنین افزود: در کادر علمی اعضای هیئت تحریریه نیز از اساتید و پژوهشگران برجسته و مجرب کشور بهره‌مند شده‌ایم که از میان آنان می‌توان به دکتر منصوره اتحادیه، دکتر محمدعلی اکبری، دکتر مرتضی نورائی، دکتر محسن خلیلی، دکتر علی اصغر سعیدی، دکتر هاچی اوشی استاد دانشگاه توکیو، دکتر سهیلا ترابی فارسانی، دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، دکتر علیرضا ملائی توانی، دکتر مرتضی دهقان نژاد و دکتر سهراب یزدانی اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که از این پس مجله «اسناد بهارستان» که با سردبیری دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ و مدیرمسئولی دکتر رجبی منتشر می‌شود، مجله‌ای اسنادی و علمی – ترویجی در حوزه اسناد و تاریخ پارلمان خواهد بود و در این مجله مقالاتی منتشر می‌شود که نخستین ویژگی آن روشن کردن نکته‌ای در حوزه تاریخ پارلمان در ایران و جهان باشد.
 
دکتر ططری اضافه کرد: اما مجله «سند پژوهی بهارستان» مجله‌ای عمومی در حوزه اسناد است که در آن مقالات عمومی درباره گنجینه اسناد کشور و سایر کشورها منتشر خواهد شد.
 
وی افزود: هدف عمده‌ی انتشار این مجلات بررسی، تحقیق و معرفی اسناد آرشیوی و منابع دست اول آرشیو مجلس و سایر مراکز اسنادی است، اما باید اشاره کنم که اولویت در انتشار مقالات با مقالاتی است که به معرفی اسناد کتابخانه مجلس پرداخته باشد.
 
مدیر مرکز اسناد کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های جدید رئیس کتابخانه گفت: کتابخانه مجلس با اینکه دارای گنجینه‌ای غنی از منابع علمی و پژوهشی است، اما اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در آن تاکنون عمدتاً جنبه خدماتی داشته است و شایستگی‌های علمی آن به موازات خدماتی که ارائه داده است پیش نرفته است، لذا ما در پی آن هستیم که مجموعه را در کنار سایر اقدامات انجام شده رو به علمی شدن پیش ببریم. به همین منظور شورای سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر منابع اسنادی در کتابخانه مجلس طی دو ماه گذشته تشکیل ‌شده است که در تلاشیم به موازات کارهای انجام شده در این شورا به تدوین شیوه نامه پژوهشی برای مرکز اسناد و ارائه طرح‌های پژوهشی بپردازیم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.