سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راديو قرآن زمينه ساز فعاليت هاي قرآني در كشور

معاون صداي رسانه ملي تلاوت‌هاي ترتيل استادان سبزعلي و سعيديان را دو هديه ارزشمند به اهل قرآن دانست .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ صوفي معاون صداي رسانه ملي و جمعي از مديران و اصحاب راديو، 25 تيرماه ضمن بازديد از  بيست ‌و‌ يكمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، در آيين رونمايي از تلاوت‌هاي ترتيل استاد محمدحسين سبزعلي و استاد محمدحسين سعيديان شركت كردند.
 
محمد حسين صوفي 25 تير ماه افزود: امسال معاونت صدا با اهداي تلاوت هايي فاخر كه به همت راديو قرآن به روي آنتن مي رود، بار ديگر زمينه ساز فعاليت هاي قرآني در حوزه صدا شده است.
 
وي در ادامه اظهار داشت: رسانه ملي و به ويژه  راديو قرآن خود را موظف مي‌داند تا در جهت تشويق و ترغيب مردم به فراگيري تلاوت قرآن و آموزش قرآن كريم زمينه را فراهم سازد و با ايجاد يك فضاي قرآني از طريق رسانه ، مردم بتوانند نيازهاي قرآني خود را تامين كنند.

معاون صدا  با اشاره به، صوت دلنشين قاريان برجسته كشور و ايجاد فضاي زيباي قرآني درجامعه، يادآور شد: به دليل توجه جامعه به انس با قرآن و اهميت اين امر، اولين راديويي كه بعد از انقلاب راه‌ اندازي شد راديو قرآن بود كه تا امروزسي سال از عمرش مي‌گذرد.
 
وي در ادامه با اشاره به راه اندازي راديو تلاوت در سال گذشته گفت: رسانه ملي در حوزه صدا در ماه مبارك رمضان  با راه اندازي راديو تلاوت هديه قرآني به جامعه مسلمان اهدا كرد و امسال نيز راديو به ملت شريف و قرآن دوست اين 2 اثر فاخر را تقديم مي كند.

معاون صداي رسانه ملي قرارگرفتن پخش تلاوت جزء خواني هرروز قرآن كريم در جدول پخش شبكه هاي راديويي را از ديگر اقدامات قرآني معاونت صدا در سالهاي اخير عنوان كرد و گفت: تمامي شبكه هاي راديويي علاوه بر تلاوت هاي اذانگاهي در ماه مبارك رمضان از اذان صبح هركدام يك ساعت تلاوت ترتيل قرآن را در جدول پخش برنامه هاي خود قرارداده اند كه در طول 24 ساعت حداقل 20 جز قرآن در شبكه هاي راديويي ختم مي شود.
 
در بخشي از اين مراسم نيز حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شبكه راديو قرآن را به دليل برنامه ها و فعاليت هاي قرآني، مبدا تحولات بسياري در حوزه قرآن در بخش صدا و برنامه هاي كاربردي دانست.

معاون قرآني وزير ارشاد در سخناني بيان كرد: به يقين مي‌گويم كه مبدا بسياري از تلاوت‌هاي قرآن كريم راديو قرآن است. اين امتياز سبب شده است كه مقام معظم رهبري نسبت به اين شبكه راديويي توجه ويژه داشته باشند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.