سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجري تدوين برنامه راهبردي صنعت ، معدن و تجارت :

بي توجهي به اجرا باعث صوري شدن برنامه ها مي شود

مجري برنامه راهبردي صنعت ، معدن و تجارت مهمترين آفت يك برنامه را عدم اجرا دانست و گفت : ما براي غلبه بر اين آفت طراحي و اجراي همزمان را آغاز كرديم.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از "شاتا" سيد رضا فاطمي امين افزود : اگر برنامه چهار ويژگي كيفيت بالا  ، قابليت اجرا ،آموزش و فرهنگ سازي و رسميت يافتن و تصويب قوانين ، و اتصال عملكردها فرآيندها و ساختارها به برنامه را داشته باشد از قوت كافي براي اجرا برخوردار است .

فاطمي امين با بيان اينكه تا در عمل اقدامي انجام نشود امكان افزايش كيفيت نيست  تصريح كرد : بي توجهي به اجرا باعث صوري شدن برنامه مي شود و ما با اجراي همزمان آن دسته از برنامه ها كه طراحي آنها كامل شده و با دريافت بازخوردهايي از اجرا اين امكان را داشتيم كه برنامه را تكميل يا اصلاح كنيم.

وي تاكيد كرد : حتي اگر اين برنامه در دولت بعدي كنار گذاشته شود باز هم بي فايده نخواهد بود چراكه اين برنامه از دو دستاورد برنامه هاي راهبردي در بخشهاي متعدد وچارچوب هاي مفهومي و روش تحقيق و برخوردار است و كيفيت اين برنامه درآن حدي هست كه برنامه هاي احتمالي بعدي بايد قوي تر از آن باشند.

فاطمي امين اظهار كرد : اطلاعات متنوعي در برنامه ها ارائه شده است كه تاكنون كمتر دردسترس بوده است و اطلاعات و ارتباطات موجود بين آنها مي تواند  زمينه بسيار ارزشمندي براي كارهاي بعدي باشد.

وي چارچوبها و روشهاي تحقيق وبه كار گرفته شده در اين برنامه را كاملا جديد دانست كه بعدها نيز مي تواند مورد استفاده ديگران واقع شود.

اين مقام مسوول با بيان اينكه گاهي در كشور به تعداد مديران ، برنامه وجود دارد اضافه كرد :  گستردگي و كيفيت برنامه راهبردي  صنعت ، معدن و تجارت رويكرد جديدي را ارائه داده است كه اختلاف  نظرها را به حداقل مي رساند و خود نوعي ضمانت اجرايي آن است.

وي در پاسخ به اين سوال كه اين برنامه توليد را محور قرار داده است يا تجارت را افزود : از آنجا كه اصل يكپارچگي مورد توجه بوده است اهداف نيز طوري طراحي شده اند كه كل بخش صنعت ، معدن و تجارت را پوشش مي دهد.

 به گفته فاطمي امين برنامه راهبردي صنعت ، معدن و تجارت يك برنامه كلان ، حدود 14 برنامه عمومي و 77 زير برنامه دارد كه در قالب 31 كتاب منتشر مي شوند.

تاكنون كتاب سطح كلان آن منتشر شده و از برنامه هاي تهيه شده نزديك 70 درصد زير برنامه ها تمام شده و به تدريج به چاپ مي رسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گستردگی ، راهبردی ، ضمانت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.