سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جدید کمیته امداد اسلامشهر منصوب شد

در مراسمی با حضور مدیر یک کمیته امداد استان تهران ، امام جمعه و معاون سیاسی انتظامی شهرستان اسلام شهر مدیریت جدید کمیته امداد این شهر منصوب شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ابتدای این مراسم امام جمعه اسلامشهر با اشاره به ماه مبارک رمضان توصیه افطار و تکریم محرومان و مستمندان را این ماه یکی از وظایف خطیر کمیته امداد را ضیافت در ماه مبارک رمضان و رسیدگی به مستمندان و حل مشکلات آنان دانست و خواستار توجه بیش از پیش مسئولین در این زمینه شد.
در این جلسه مدیریت کمیته امداد استان تهران با اشاره به تشکیل کمیته امداد بر مبنای فرمان امام و الگو برداری برخی کشورها از این امر ، اندیشه امام را در کمک به محرومین فراتر از کمکهای مادی دانست و افزود: تمامی این کمکها بدون پشتوانه مردم به خصوص در زمینه هائی چون درمان ،‌ دانشجویی ، دانشگاهی و .... غیر ممکن است.
وی با اشاره به تامین 60 تا 70 درصد بودجه کمیته امداد در این شهرستان توسط مردم اظهار داشت: دوران کمکهای مادی پایان یافته و باید به فکر اشتغال زایی و آموزش در جهت خودکفائی این افراد بود و کمک های مادی مختص سالمندان بیماران و اطفال شود.
سبحانی علاوه بر توجه مادی ، آموزش های فرهنگی و مذهبی در کنار آموزشهای فنی و حرفه ای را از دیگر موارد مهم در خصوص مددجویان دانست و افزود: این امر از اهداف مهم کمیته امداد در جهت ممانعت از آسیب های جبران ناپذیر در بحث فرهنگی است .
7000 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در اسلامشهر در این مراسم ، رحیمی مدیر کمیته حضرت امام (ره) ضمن قدردانی از معاونت سیاسی انتظامی و نیز امام جمعه و آموزش و پروش شهرستان به اقدامات 2 ساله تصدی خود به کمیته امداد شاره کرد .
وی با اشاره به قشر آسیب پذیر اسلامشهر و وجود4000 پرونده و 7000 خانوار تحت پوشش گفت: کمکهای مقطعی به این افراد در ابعاد درمانی ، مسکن ، مشاهده و اکرام محسنین است که در تمامی این ابعاد با رشد چشمگیری روبرو بوده ایم.
رحیمی تصریح کرد: رشد 30 درصدی کمکهای مردمی و افزایش آن به 180 میلیون تومان و نیز رشد 200 درصدی زکات ، بازسازی و مرمت 11 مسجد از اقدامات 2 سال اخیر کمیته امداد در این شهرستان بوده ضمن اینکه رشد 25 درصدی در بخش اکرام و  محسنین و افزایش آن به 150 میلون تومان در سال 92 و خرید 110 واحد مسکونی از دیگر مواردی است که می توان در این مدت به آن اشاره کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره مندی 750 خانوار از مزایایی بیمه تأمین اجتماعی و روند روبه رشد آن و پرداخت مستمری بازنشستگی به افراد تحت پوشش ، ثبت 2925 بیمه ایرانیان و اهدای تسهیلات 10 میلیونی تومانی در قالب 250 وام بانکی و نیز اعطای این وام به 300 نفر تحت پوشش و 224 نفر غیر تحت حمایت از دیگر موارد قابل ذکر کمیته امداد در جهت توانمند سازی مدد جویان و خانواده های ایشان بوده ضمن اینکه فعالیتهای صورت گرفته در این 2 سال جز با همت و همکاری مسئولین ذیربط و پرسنل کمیته امداد میسر نبود.

ارتقاء فعالیتهای کمیته امداد از طریق شبکه های نیکو کاری

در پایان جلسه سعید فلاح مدیر جدید کمیته امداد با امید به ارائه خدمات بهینه و صرف نظر از بیان برنامه های کلی خود در این جلسه و با اشاره به جهاد سیاسی و اقتصادی در این سال خاطر نشان کرد: 4 بعد تقویت و گسترش مشارکت عمومی ، توانمند سازی خانواده ها و افزایش رضایت مندی آنان و در پایان واگذاری خدمات رسانی به مردم نیازمند از دیگر موارد مهم در این زمینه است که امید است این امر از طریق مشارکت مردم و فعالیت شبکه های نیکوکاری ارتقاء یابد./ل
برچسب ها: رمضان ، افطار ، تکریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.