سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید حسن نصرالله:

مقاومت درتمامی نسل ها در جریان بوده است/از حمایت های ایران وسوریه استقبال می کنیم

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله از جریان داشتن روحیه مقاومت در تمامی نسل های لبنان سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله در سخنانی که به مناسبت مراسم افطاری سالیانه این حزب ایراد کرد اظهار داشت:مقاومت به وضوح نشان داده که اراده اش برای ادامه راه بیشتر شده واین گزینه در نسل های مختلف جریان داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت در راستای آزادی سرزمین های اشغالی وآزادسازی اسرا وبازگرداندن پیکر شهدا و کمک رسانی به مردم لبنان تلاش کرده است افزود:به دلیل قدرت موشکی خود با اسرائیل به توازن دست یافتیم.

نصر الله در ادامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پیش از تجاوز به لبنان وثروت مردم این کشور هزاران بار محاسبه می کند اضافه کرد:مذاکرات باید دراین محور باشد که حزب الله نیازی به سلاح دارد یا نه.



وی همچنین تصریح کرد:در شرایط کنونی آمریکا چگونه از منافع خود در منطقه که در راس آن اسرائیل است دست بردارد؟ امریکا مانند سابق قدرتمند نیست وشواهد آن را در شکست های پی درپی این کشور در منطقه مانند افغانستان تا عراق می توان دید.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:مقاومت بر دستاوردها وپیروزی های که به دست آورده استناد کرده وخطاب به گروه های سیاسی لبنانی اظهار داشت:بیایید برای حمایت از لبنان از اقدامات گذشته عبرت بگیریم.

سید حسن نصرالله با تاکبد بر این نکته که مقاومت تنها با اسرائیل مشکل دارد وبا هیچ گروه ویا فرد دیگری مشکل ندارد افزود:در درگیری با اسرائیل هیچ راهی در مقابل لبنانی ها به جز تکیه بر خودشان وجود نداشته ودر صورت حمایت سوریه وایران در این راه از لبنان به این کشورها خوشامد گفته واز آن استقبال می کنیم.

وی افزود:سخن گفتن از مشروعیت مسلح بودن مقاومت دست برداشته ودر راستای حمایت از لبنان در برابر طمع اسرائیل گام برداریم.

نصرالله ادامه داد:حزب الله همواره آماده گفتگو با هر طرفی پیش از تشکیل دولت ویا پس از آن بر روی میز مذاکرات و یا غیر از آن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حزب الله استراتژی دفاعی را پیش از جنگ سال 2006 ارائه کرد افزود:اما با این وجود تاکنون هیچگونه پاسخی دریافت نکردیم.

دبیر کل حزب الله همچنین در ادامه با انتقاد از موضع جهان عرب در قبال موضوع فلسطین اظهار داشت:جهان عرب،علما واندیشمندان آن در قبال آنچه در فلسطین می گذرد کجا هستند؟

سید حسن نصرالله با بیان اینکه مقاومت توانایی عبور از تمامی سختی های موجود و آینده را دارد اضافه کرد:اسرائیل می داند که با قدرتی توانا روبرو است وپیش از نگریستن به بیروت به منطقه الجلیل چشم دوخته است.

وی در ادامه گفت:هیچ کس بدون تاوان دادن توانایی تجاوز به لبنان را ندارد وبه همین دلیل از ارتش لبنان حمایت می کنیم زیرا در صورت وارد شدن خدشه به آن هیچگونه صلح وثباتی در دولت وکشور باقی نخواهد ماند.

نصرالله همچنین تاکید کرد:مقاومت در لبنان توانست اهداف آمریکایی-اسرائیلی را به هم زده وپروژه خاورمیانه جدید را در هم بشکند.

وی ارتش لبنان را شریک مقاومت برشمرد وآن را تضمین کننده امنیت دولت وکشورش دانست.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه باید از نهادهای نظامی در لبنان حمایت شود افزود:ارتش لبنان در بخش هایی مانند حوادث "مار مخایل وحی السلم" دچار اشتباهاتی شد.

سید حسن نصرالله همچنین در پایان سخنان خود به مناسبت مراسم سالیانه افطاری حزب الله با هشدار نسبت به انتشار خبرهایی از سوی رسانه های معاند منطقه اظهار کرد:هم اکنون ما در اوضاع امنیتی جدیدی هستیم و همه را به توجه ویژه دعوت کرده ورسانه ها هم در انتشار خبر خود دقت کنند.

انتهای پیام/



برچسب ها: سید ، حسن ، نصرالله ، روحیه ، مقاومت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
طوفان
۰۲:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۲
حزب الله همیشه پیروز هست و اسراییل نابود،زنده باد سید حسن نصرالله و مقاومت.