سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران تن از حامیان مرسی در شهرهای مختلف مصر

دهها هزار نفر از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر جمعه با وجود هشدارهای رئیس جمهوری موقت و ارتش درباره هرگونه توسل به خشونت از سوی تظاهرکنندگان ،در سرتاسر این کشور برای درخواست بازگشت مرسی تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; گروه های راهپیمایی کننده عصر جمعه به درخواست اخوان المسلمین از 18 مسجد در قاهره به سوی مراکزی که اسلامگرایان از حدود سه هفته پیش در اشغال خود دارند یعنی مسجد الرابعه العدویه در حومه شمال شرق پایتخت و اطراف دانشگاه قاهره در محله جیزه حرکت کردند.

در مقابل مسجد الرابعه العدویه ، جمعیت پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که با اشاره به انتخاباتی که مرسی را ژوئن 2012 به قدرت رساند بر روی آن نوشته شده بود :« رای من چه شد ؟» .

فرید اسماعیل از مقامات اخوان المسلمین اعلام کرد این روز با اشاره به برکناری مرسی در سوم ژوئیه « درهم شکستن کودتا» نامگذاری شده است روز مهمی در تاریخ کشور باقی خواهد ماند.

بنابراعلام تظاهرات دیگری از اسلامگرایان همچنین در خارج از قاهره در العریش ( شمال سینا)، مرسی مطروح( شمال غرب) ، بنی سویف و منیا ( مصر وسطی) برگزار شد. تجمعات مخالفان مرسی نیز قرار است در میدان تحریر در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری برگزار شود.

برچسب ها: تظاهرات ، هزاران ، مرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.