سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگهای کمتر از 5 میلیمتر در کودکان خودبخود دفع می شوند

سنگ های کمتر از 5 میلیمتر در بچه ها می توانند خود به خود دفع شوند ولی سنگ های درشت تر احتمال ایجاد انسداد ناقص یا کامل را دارند.

دکتر اصفهانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کولیک نفریتیک در کودکان به دو صورت درمان می شود گفت : مرحله اول کنترل درد و مرحله دوم کمک به دفع سنگ و یا خارج نمودن آن است .

وی با اشاره به اینکه داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و یا مسکن های اوپیوئیدی برای کنترل درد به کار می روند اظهار کرد : در صورت وجود عفونت ادراری مصرف همزمان آنتی بیوتیک هم توصیه می شود .

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد : سنگ های کمتر از 5 میلیمتر در بچه ها می توانند خود به خود دفع شوند ولی سنگ های درشت تر می توانند انسداد ناقص یا کامل ایجاد کنند .

وی با بیان اینکه در برخی از مواد حتما باید از اورولوژیست برای تخلیه سنگ کمک گرفت اظهار کرد : در صورتی که سنگ بزرگتر از 5 میلیمتر ، سنگی که انسداد کامل ایجاد کرده باشد ، سنگهایی که انسداد ناکامل تولید کنند ولی با یکی از حالات شامل اینکه بیش از دو هفته به طول انجامد و سنگ دفع نشود ، کلیه درگیر نارسایی یا آسیب شود و یا عفونت اضافه شود باید از اورولوژیست کمک گرفت./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.