سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کري و عريقات در امان ديدار کردند

جان کری وزیر خارجه آمریکا و صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در امان گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا، این نشست در حالی برگزار شد که نشست شب گذشته مسئولان بلندپایه فلسطینی به منظور بررسی پیشنهاد اخیر جان کری تنها با تصمیم درخواست از اسراییل برای موافقت با مرزهای تشکیل کشور آینده فلسطین پایان یافت.

این تصمیم موجب ابهام گسترده درباره ماهها تلاش آمریکا برای میانجیگیری میان دو طرف و آغاز مذاکرات سازش شده است چراکه اسراییل به طور قطع با هر گونه پیش شرط مخالفت خواهد کرد.

باراک اوباما به امید بازگرداندن اسراییل و فلسطین به میز مذاکره از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست برای ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات همکاری کند.

هیچ جزئیاتی درباره نشست کری و عریقات که تقریبا یک ساعت طول کشید منتشر نشده است. درخواست فلسطینیان این است که نقطه آغاز مذاکره باید خط آتش بسی باشد که از سال هزارو نهصد و چهل و نه تا جنگ هزار و نهصد و شصت و هفت حفظ شد.
گفتنی است رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 کرانه باختری، نوار غزه و شرق بیت المقدس را اشغال کرد اما بعدا در سال 2005 از غزه عقب نشینی کرد.
فلسطینیان می گویند این زمینها باید بخشی از کشور آتی فلسطین باشد. مسئولان سابق رژیم صهیونیستی دوبار براساس مرزهای 1967 مذاکره کرده اند با این حال به هیچ توافقنامه ای برای صلح دست نیافتند.

برچسب ها: بین الملل ، کری ، عریقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.