سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الیوم السابع ؛

جزئيات دو عمليات ترور وزير دفاع مصر

روزنامه الیوم السابع نوشت : دو عملیات اخوان المسلمین برای ترور عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر نافرجام بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  این روزنامه با انتشار گزارشی تحلیلی از جزئیات این دو عملیات ترور به قلم محمد احمد طنطاوى نوشت: منابع امنیتی بلند پایه می گویند اخوانی ها این ترور را با هدف ایجاد هرج و مرج در مصر و بازگرداندن محمد مرسی به ریاست جمهوری پس از تضعیف روحیه فرماندهان ارتش و سربازان مصر انجام داده بودند .
این منبع افزود : اخوان المسلمین پس از حوادث انقلاب 30 ژوئن ترور السیسی را برنامه ریزی کرده است اما تا به حال موفق به آن نشده است. اولین بار ترور نافرجام السیسی در فرودگاه العریش در هفته گذشته صورت گرفت . این ترور پس از اینکه خبرهای زیادی درباره ورود السیسى به منطقه سینا در سفری سری برای پیگیری اوضاع امنیتی این منطقه منتشر شد به اجرا درآمد، (همزمان با سرنگونی اخوان المسلمین و برکناری محمد مرسی) ، اما این ترور با شکست مواجه شد. زیرا معلوم شد هواپیمای فرودآمده در فرودگاه العریش حامل وزیر دفاع نبوده است و فقط یک پرواز عادی یک هواپیمای «سی 130» بوده که برای انتقال سربازان و درجه داران به منطقه العریش جهت برقراری امنیت در این منطقه صورت گرفته است.
این منبع افزود: دیگر عملیات تروریستی ضد السیسی قرار بود چهار روز پیش در کنار قصر ریاست جمهوری منطقه الاتحادیه صورت گیرد زمانی که ژنرال السیسی برای دیدار با عدلی منصور برای مذاکرات درباره تشکیل دولت به آنجا می رود . این عملیات ترور قرار بود توسط افرادی که لباس نگهبانان قصر را پوشیده و با انواع سلاح پیشرفته مجهز بودند صورت گیرد.
این منبع اظهار داشت : یگان سوم میدانی ارتش مصر از ورود گروهی مسلح به همراه محموله ای از سلاح جلوگیری کرده بود. این محموله شامل 35 موشک گراد با برد کوتاه بوده که برای هدف قرار دادن کاروان وزیر دفاع مصر و خودروهایی بود که امنیت وی را بر قرار می کنند. این محموله همچنین شامل تعداد زیادی از لباسهای ویژه ارتش و یونیفرم نگهبانان قصر ریاست جمهوری بود و تعدادی نیز پوتین نظامی و قمقمه های آب و تفنگهای خودکار ، و 289 بسته از مواد منفجره ، و 185 هفت تیر ، و 245 سرپوش سلاح و285 تى شرت ویژه نظامیان و14 چادر بزرگ با تمام ملزومات ، بوده است که افرادی نیز با در دست داشتن تجیزات ویژه و پوشیدن لباس نگهبانان قصد اجرای عملیات ترور را به عهده داشتند . آنها قصد داشتند این اقدام را پس از انفجارهای متعدد در سطح شهر و ایجاد هرج و مرج به اجرا درآورند ، سپس به سمت اعتصاب کنندگان در میدان «رابعه العدویه» رفته و پس از درآوردن لباسهای نظامی در بین مردم مخفی شوند.
این منبع افزود: لباسهایی که برای این عملیات در نظر گرفته شده بود برای 100 نفر نیز کافی بود یعنی این مقدار لباس جوابگوی یک گردان مسلح بود .
این منبع همچنین افزود: همچنین قرار بود سناریو ایجاد نا امنی و ترساندن شهروندان مصری نیر صورت گیرد . زیرا اخوان المسلمین قصد داشتند پس از ترور السیسی با حمله به تجیزات نظامی ارتش مصر و خودروهای زرهی موجود در خیابانها و حمله به زندانها و به آتش کشیدن مراکز پلیس شرایط را همانند حوادث 28 ژانویه 2011 ایجاد کنند تا پس از آن ، گروه اخوان المسلمین پس از تسلط بر ساختمان ماسبیرو ، بازگشت قانونی رئیس جمهور منتخب را اعلام کنند .

برچسب ها: بین الملل ، مصر ، السیسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.