سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت تصویب طرح احیای سازمان مدیریت انجام می‌شود؛

بازگشت نگاه تحلیلی و فرابخشی به اقتصاد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:‌طرح یک فوریتی احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به احتمال زیاد، هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود و در صورت تصویب شاهد بازگشت نگاه تحلیلی و فرابخشی به اقتصاد کشور خواهیم بود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان و میناب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح یک فوریتی احیای سازمان مدیریت برنامه‌ریزی احتمالا هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود، افزود: نظر مجلس نسبت به این طرح مثبت است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان از ادغام سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده بود، گفت: تمام مسائل مربوط به بودجه‌ریزی-برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های کلان کشور بر عهده این نهاد بود، در واقع این سازمان، به یک قدرت متمرکز اقتصادی تبدیل شده بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد:‌استانداران این مسئله موجب بروز نارضایتی وزارتخانه‌ها به دلیل تامین نشدن نظرات‌شان شده بود.

وی با اشاره به اینکه، پس از انحلال این سازمان در قالب یک معاونت در اختیار ریاست جمهوری قرار گرفت، تصریح کرد: به تدریج ما شاهد انفکاک واحد کشوری، واگذاری واحدهای استانی به استانداری‌ها، انتزاع معاونت توسعه منابع انسانی و جدایی امور استخدامی از این سازمان بودیم.

هاشمی نخل ابراهیمی با بیان اینکه پس از انحلال این سازمان، بخش‌های مختلف اقتصادی فاقد نگاه فرابخشی و تحلیلی شد، اذعان داشت: مسئله نظارت و کنترل برنامه‌ها در گزارشگری و احیای عملکرد برنامه‌ها، موضوعی است که زمینه احیای سازمان مدیریت برنامه‌ریزی را قوی‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه‌های سیاسی از مسائل اقتصادی کاسته شود،‌افزود: نقش مثبت دیگر این سازمان، استقلال‌بخشی و کمک به رشد همه‌جانبه حوزه‌های مختلف اقتصادی و ایجاد تعادل و توازن بین بخش‌های مختلف است.

نماینده مردم هرمزگان و میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تدوین برنامه و بودجه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا علاوه بر اینکه وزارتخانه‌ها نقش خود را به خوبی انجام می‌دهند از توانمندی کارشناسی و علمی آنها و نهادهای اداری و اجرایی استفاده شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اقتصاد ، فرابخشی ، فوریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.