سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون بخش ويژه سايبري ایجاد می کند

وزارت دفاع آمریکا آمادگی خود را برای ایجاد بخش ویژه سایبری که ظرفیت پذیرش حدود چهار هزار نفر را دارد، اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا،"اشتون کارتر" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دفاعی، روز پنجشنبه در مجمع امنیتی آسپن Aspen که در کلرادو آمریکا برگزار شد، این خبر را اعلام و تصریح کرد رسیدگی به امور دفاعی و تهاجمی سایبری وظیفه بخش ویژه سایبری در وزارت دفاع آمریکا خواهد بود.

اشتون کارتر خاطر نشان کرد: برغم مشکلات و محدودیت های بودجه که دولت آمریکا با آن مواجه شده است، ما برای ایجاد بخش ویژه حمله و دفاع سایبری در وزارت دفاع (پنتاگون) کاملا آماده هستیم و برای توسعه و تقویت فناوری های سایبری که توان دفاعی و تهاجمی آمریکا را در عملیات انفورماتیک تقویت می کند، آماده ایم بدون اتلاف وقت سرمایه گذاریهای لازم را انجام دهیم اما لازم است که این سرمایه گذاری ها آگاهانه و هدفمند صورت گیرد.

این مسئول دفاعی وزارت امور خارجه آمریکا افزود اولین واحدهای سایبری که در ارتش آمریکا شکل خواهند گرفت، تحت فرماندهی کیت الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا فعالیت خواهند کرد.

کارتر ادامه داد این گروهها برای اولین بار است که تشکیل می شوند و قرار است در نیروی کار آژانس امنیت ملی آمریکا ادغام شوند. وی تصریح کرد گروههای سایبری که اعضا و نیروهای آن از ماموران سرویسهای نظامی آمریکا تامین خواهد شد، ماموریت های ویژه را دنبال خواهند کرد.

به گفته کیت الکساندر ، ارتش آمریکا قصد دارد چهل گروه را که در امور حمله و دفاع سایبری تخصص دارند، آموزش دهد که از این تعداد بیست و هفت گروه در زمینه دفاع سایبری و سیزده گروه در زمینه تولید سلاحهای سایبری آموزش خواهند دید.




برچسب ها: سایبری ، پنتاگون ، ویژه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.