سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب سلفی نور: بی اعتنایی به خواسته هاي اخوان المسلمين عواقب دارد/ دولت انتقالی از مفهوم دولت فن سالار دور شده

یکی از مسئولان حزب سلفی النور در مصر با هشدار درباره پیامدهای بی اعتنایی به خواسته های گروه اخوان المسلمین مصر و حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده از این گروه خواست ماهیت مرحله کنونی این کشور را درک کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، این مسئول حزب النور گفت: علت مشارکت نکردن حزب النور در دولت آن است که این یک موضع اصولی است و تصمیم خلق الساعه نیست. ما از اول به دو سبب در دولت شرکت نکردیم اولا نخواستیم این تصور به وجود آید که این بهای مشارکت ما در رویدادهای سی ام ژوئن است. ‌ما نمی خواهیم از طریق سی ام ژوئن هیچ گونه امتیاز کسب کنیم. ما خواستار دوره انتقالی هستیم و پس از آن انتخابات برگزار شود و انتخابات ما را بخشی از دولت آینده قرار دهد.
 
وی افزود: ترکیب دولت ناامید کننده است زیرا ما خواستار کاهش تعداد وزیران بودیم اما از سی وزیر به سی و چهار وزیر رسید دوم آنکه دولتی که تشکیل شده از مفهوم دولت فن سالار دور شد و دولت نامفهومی تشکیل شده است. برخی از شخصیتهای این دولت از شخصیتهای دولت سابق هستند و برخی در دولت اسبق بودند و بعضی از آنها از احزاب سیاسی هستند و این دولت ناهمگون است. ما بیم آن داریم که ناهمگونی دولت به مانعی در مسیر اداره دولت انتقالی تبدیل شود. ما خواسته های مردم را در میدان رابعه العدویه درک می کنیم آنها نمی خواهند احساس ناامنی کنند آنان می خواهند احساس کنند کسی تعقیبشان نخواهد کرد. طرف دیگر (ارتش) می خواهد به سرعت کارهایش را به پیش ببرد و به سرعت امنیت را بدون آنکه بهایی پرداخت شود محقق کند. به تصور من لازم است گروه اخوان المسلمین ماهیت مرحله کنونی را درک کند و بخشی از مرحله آینده باشد و در عین حال تصور می کنم آنهایی که در قدرت حضور دارند بدانند زیاده روی در فشار به اخوان المسلمین و بی اعتنایی به احساسات اردوگاه مقابل، نتایج بسیار بدی خواهد داشت.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.