سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد در ديدار نخست وزير عراق عنوان کرد

پيشرفت و امنيت منطقه وابسته به همکاري و تلاش هاي مشترک ايران و عراق

رييس‌جمهوري اسلامي ايران توسعه و تقويت مناسبات همه جانبه ميان ايران و عراق را مورد تاکيد قرار داد و گفت: امروز همگان باور دارند که پيشرفت و امنيت منطقه وابسته به همکاري و تلاش هاي مشترک ايران و عراق است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، "دكتر محمود احمدي‌نژاد" در ادامه برنامه هاي اولين روز از سفر به کشور عراق، در ديدار نوري المالکي نخست وزير اين کشور که با حضور هيات هاي عالي رتبه دو کشور صورت گرفت ، با اشاره به پيشرفت هاي صورت گرفته در مسير آباداني عراق طي سالهاي اخير، روابط ايران و عراق را دوستانه و برادرانه دانست و تصريح کرد: در حال حاضر روابط تهران - بغداد در عرصه هاي گوناگون رو به توسعه است.
 
رييس جمهور سابقه فرهنگي، تمدني و اعتقادي دو ملت را مورد تاکيد قرار داد و خاطر نشان کرد: در سال هاي اخير تحولات منطقه و جهان فرصتي را بوجود آورده که دو کشور بتوانند همکاري هاي بهتري در عرصه هاي مختلف انجام دهند.
 
احمدي‌نژاد به همکاري هاي في مابين ايران و عراق اشاره کرد و افزود: امروز تهران و بغداد همکاري هاي بسيار نزديکي با يکديگر دارند و در بخش خدمات مهندسي، انرژي و برق، همکاري هاي خوبي ميان دو کشور شروع شده که اميدواريم اين همکاري ها در آينده روز به روز توسعه يابد.
 
رييس‌جمهور توسعه و رونق گردشگري دو کشور را قابل توجه دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران، هيچ محدوديتي براي توسعه مناسبات خود در عرصه هاي مختلف با کشور عراق قائل نيست.
 
نوري المالکي نخست وزير عراق نيز در اين ديدار ضمن خوشآمدگويي به رييس جمهور و هيأت همراه روابط دو کشور را مثبت توصيف کرد و گفت: عراق جديد به دنبال توسعه روابط با همه کشورهاي دوست منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران است.
 
نخست وزير عراق با اشاره به مشکلات بوجود آمده ناشي از حکومت رژيم بعثي در عراق، اظهار داشت: امروز عراق سياست درهاي باز را در پيش گرفته چرا که ما به دنبال توسعه همکاري ها و مناسبات هر چه بيشتر با کشورهاي دوست با مشترکات تاريخي و فرهنگي هستيم.
 
وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران با عراق اشتراکات فراواني دارند، تصريح کرد: جمهوري عراق هيچ مرزي در همکاري هاي في ما بين خود با ايران نمي بيند و در حال حاضر در عرصه هاي مختلف با جمهوري اسلامي ايران روابط گسترده اي دارد.
 
نوري المالکي افزود: ما خواستار همکاري ايران در زمينه انرژي و برق با جمهوري عراق هستيم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.