سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد در ديدار معاون رييس جمهور و کفيل رياست جمهوري عراق:

گسترش روابط ايران و عراق به نفع دو ملت، منطقه و جهان اسلام است

رييس‌جمهوري اسلامي ايران عزت، پيشرفت و اقتدار ايران و عراق را در راستاي يکديگر دانست و گفت: روابط دوکشور که از سوابق ديرينه فرهنگي و تمدني برخوردار هستند، همواره روابطي برادرانه و روبه گسترش بوده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در جريان سفر به کشور عراق، در ديدار خضير الخزاعي معاون رييس جمهور و کفيل رياست جمهوري عراق ضمن تشکر از استقبال گرم دولت و ملت اين کشور از هيات ايراني بر توسعه روابط بيش از پيش دو کشور در تمامي زمينه ها تاکيد کرد و اظهار داشت: مناسبات همه جانبه، اجتماع توانمندي ها و فعال کردن ظرفيت هاي همکاري ميان ايران و عراق امروز سبب ايجاد قدرت جديدي در منطقه و جهان شده است.
 
رييس‌جمهور با اشاره به سوابق تمدني، فرهنگي و معنوي دو ملت، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي توسعه روابط همه جانبه با کشور عراق قائل نيست.
 
احمدي‌نژاد گسترش روابط ايران و عراق را به نفع ملت هاي دو کشور، منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: هرگاه ملت هاي ايران و عراق در کنار هم قرار گرفته اند، هيچ قدرت خارجي نتوانسته در روابط دو جانبه آنها خدشه اي وارد کند.
 
خضير الخزاعي معاون رييس جمهور و کفيل رياست جمهوري عراق نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر دکتر احمدي نژاد به عراق روابط دو کشور را تاريخي، تمدني و همراه با منافع مشترک دانست و گفت: تهران و بغداد با مشترکات فراوان مي توانند نقش مناسبي در منطقه و جهان ايفا کنند.
 
وي اظهار اميدواري کرد که سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به عراق به همسبتگي و وحدت بيش از پيش دو کشور منجر شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رییس جمهور ، سفر ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.