سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکم محرومیت از سوی فیبا تایید شد؛

بسکتبال لبنان برای چهار سال از رقابتهای بین المللی محروم شد

فدراسیون جهانی بسکتبال بعد از دریافت آخرین مدارک لبنانی ها برای رفع تعلیق، نه تنها حکم قبلی خود را تایید کرد بلکه محرومیت سنگین چهار ساله ای را برای تیمهای باشگاهی و ملی لبنان در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال لبنان بعد از امیدواری ابتدای هفته مبنی بر حل مشکلات داخلی و رفع تعلیق به طور مستقیم از کشور چین تایپه راهی فیلیپین شد و تنها فادی الخطیب کاپیتان تیم برای رسیدگی به مشکلات خانوادگی خود راهی لبنان شد. در چند روز گذشته نیز مسئولان بسکتبال لبنان به علاوه هاکوپ خاجیریان دبیرکل لبنانی بسکتبال آسیا تلاشهای زیادی را برای جلب نظر فیبا انجام داده و دادگاه تجدید نظر نیز حکم قبلی دادگاه که به نفع باشگاه آمشیت صادر شده بود را به بهانه نداشتن مستندات کافی لغو کرد.

در نهایت طی دو روز گذشته مسئولان لبنانی مدارک لازم را به فدراسیون جهانی ارسال کردند هر چند باز هم دو باشگاه آمشیت و متحد حاضر به امضا تفاهمنامه مورد نظر فیبا نشدند و با توجه به این موضوع سایت اسپورتس-لب از حکم نهایی فدراسیون جهانی مبنی بر محرومیت چهار ساله تمام تیم های لبنانی از حضور در مسابقات بین المللی خبر داد. این حکم شامل مسابقات جام ملتهای آسیا در فیلیپین نیز می شود.

در میان بحثهای مربوط به تعلیق بسکتبال لبنان، خبر اختلاس ابوعبداله رئیس اتحادیه بسکتبال این کشور نیز در صدر اخبار ورزشی قرار گرفت. براساس افشاگری چند سایت لبنانی مبلغ 131 هزار دلار دریافتی برای حق پخش تلویزیونی مسابقات به حساب اتحادیه وارد نشده و بازیکنان تیم ملی که در فیلیپین به سر می برند نیز با مشکلات مالی برای بازگشت به لبنان روبرو شده و به طور شخصی هزینه بازگشت را پرداخت می کنند!

بازیکنان تیم ملی لبنان طی دو روز آینده با بازگشت به لبنان در نشستی خبری در مورد شرایط پیش آمده برای بسکتبال این کشور و مقصران ماجرا صحبت خواهند کرد.

گفتنی است در حالی که تیم لبنان از منطقه غرب آسیا به جام ملتها صعود کرد با حذف این تیم کشور عراق به عنوان گزینه بعدی غرب آسیا باید به جام ملتها صعود کند اما طبق اخبار رسیده از کنفدراسیون آسیا کشور امارات جایگزین لبنان در فیلیپین خواهد شد!/آق

برچسب ها: لبنان ، تعلیق ، فیبا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.