سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن پست :

حمایت بی نتیجه آمریکا از تروریستها و شورشیان در سوریه

"ديويد ايگناتيوس" در مقاله جديد خود به فريب تروريست هاي سوري از سوي دولت آمريکا اشاره مي کند و معتقد است که پس از اغواي تروريست ها توسط دولت اوباما آمريکايي ها اکنون با مشاهده شکست تروريست ها آنان را رها کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛ نويسنده با اذعان به رياکاري دولت آمريکا در قبال دوستان و دشمنان مي افزايد "يکي از بدترين ويژگي هاي سياست خارجي آمريکا که مي تواند به آن اشاره کرد پيگيري سياست "اغوا و رهاسازي" از سوي دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکاست. اکنون اين رويداد در جريان بحران سوريه رخ داده است. اغواي تروريست هاي سوري از سوي دولت آمريکا بخش از سياست آمريکايي ها در زمان اغاز بحران سوريه بود.

 نزديک به دو سال پيش در ماه اوت سال 2011 ميلادي اوباما در نخستين سخنراني خود مدعي شد که "بشار اسد" رييس جمهور سوريه مي بايستي از قدرت کناره گيري کند. در گام بعدي دولت آمريکا وعده و وعيد هاي خود به تروريست هاي سوري را آغاز کرد. در اين راستا دستگاه اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) اظهار داشت که همکاري تننگاتنگي با تروريست هاي سوري دارد و به آنان آموزش و مشاوره هاي لازم را براي انجام اقدامات خرابکارانه مي دهد. در اين رابطه بازيگران ديگري نيز پيدا شدند که از جمله آنها مي توان به قطر و ترکيه اشاره کرد . آنان رقباي آمريکا در اين نزاع بودند و جلب علاقه تروريست هاي سوري به سوي خود را خواستار بودند.پس از آن نيز روابط ميان آمريکايي ها و تروريست هاي سوري با يکديگر گرم تر از پيش شد.

در تاريخ 13 ژوئن (23 خرداد) کاخ سفيد مدعي شد که به دليل عبور دولت سوريه از خط قرمز تعيين شده توسط آمريکايي ها تسلحيات بيشتري را در اختيار تروريست هاي سوري خواهد گذاشت. پس از اين اظهارات تروريست هاي سوري وعده هايي مبني بر دريافت کشتي هاي حامل اسلحه از سوي دولت آمريکا را دريافت کردند. آنان اميدوار بودند که دولت آمريکا کمک هاي بيشتر تسليحات را ارايه دهد. و در نهايت چه اتفاقي افتاد (؟) بايد گفت که اين داستان پايان خوبي نداشت." 

نويسنده در ادامه رها کردن تروريست هاي سوري از سوي آمريکايي را "خيانتي" از سوي دولت آمريکا مي خواند و در اين باره مي افزايد "با اين حال آنگونه که روزنامه امريکايي "نيويورک تايمز" هفته گذشته مدعي شد دولت اوباما با طرح اين ادعا که خواستار کمک به تروريست هاي "معتدل" (!) است و نه تروريست هاي "تندرو" (!) اظهار داشته که حاضر به افزايش کمک به تروريست هاي سوري نيست.

 در اين رابطه "سليم ادريس" از فرماندهان گروه تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" نيز در اظهارنظري انتقادي اظهار داشت که آمريکا و انگليس به آنان خيانت کرده و آنان را تنها گذاشته است. وي در مصاحبه با خبرنگار نشريه "ديلي تلگراف" اظهار داشت "چرا آنان تا اين حد وقت را تلف مي کنند و کمک هاي بيشتري به ما ارايه نمي دهند (؟)"‌

نويسنده در نهايت با اذعان به فقدان محبوبيت تروريست هاي سوري نزد مردم سوريه مي افزايد "اينک دولت آمريکا و سياستگذاران ان کشور متوجه شده اند که تروريست هاي سوري فاقد مجبوبيت مردمي هستند و به همين خاطر آنان را رها نموده است. "



برچسب ها: سوریه ، شورشی ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
سارا یزدانی
۱۴:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۲
آمریکای جهانخوار به هیچ یک از مزدورانش وفا نکرده