سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلالی در پروسه برداشت، تنها مشکل صنعت کشاورزی

یک کارشناس ارشد کشاورزی با بیان اینکه صنعت کشاورزی کشور بسیار غنی است، گفت: مشکلات عدیده بخش کشاورزی فقط شامل پروسه برداشت محصولات می‌شود.

 فرید اجلالی، کارشناس ارشد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره صنعت کشاورزی کشور گفت: صنعت کشاورزی در کشور بسیار غنی و پر‌محصول است.
وی در پاسخ به این سوال که ریز‌گردها و آلودگی‌های ناشی از آن بر محصولات کشاورزی تأثیرگذار است، گفت: ریزگرد‌ها مانع رشد و تکثیر گرده‌ها و باروری گیاهان می‌شود.
اجلالی در خصوص نحوه ورود تکنولوژی در صنعت کشاورزی افزود: صنعت کشاورزی در کشور به شکل نیمه سنتی انجام می‌شود آن هم به این دلیل که اکثر واحد‌های کشاورزی کوچک است و در باغات و زمین‌های زراعی نیروی انسانی نقش کلیدی دارد.
این کارشناس ارشد کشاورزی با بیان اینکه مشکل اصلی در کشاورزی تولید نیست بلکه شامل فرآیندهای بعد از برداشت محصول می‌شود تأکید کرد: عدم وجود ساختارهای مناسب در تشکیلات کشاورزی و نظام بهره‌وری از مشکلات شاخص در کشاورزی محسوب می‌شود برای مثال انگور از باغات کیلویی هزار تومان خریداری می‌شود اما به کیلوی 7 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
وی افزود: متأسفانه هیچ سازمان یا نهاد خاصی برای مدیریت و نحوه رسیدگی به برداشت محصولات کشاورزی وجود ندارد و این امر سبب شده تا مشکلات عدیده‌ای در پروسه برداشت بوجود آید.
اجلالی عدم هماهنگی بین عرضه و تقاضا را یکی دیگر از مشکلات صنعت کشاورزی خواند افزود: در سال گذشته به دلیل برداشت بی‌رویه پیاز این محصول دوباره به چرخه طبیعت برگردانده و موجب گرانی این محصول در بازار شد.
این کارشناس ارشد کشاورزی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفت نظام تولید و توزیع در اختیار کشاورز است، گفت: متأسفانه در کشور ما به دلیل عدم وجود تشکل های کشاورزی موثر محصولات در بازار به دست سرمایه دار و دلال می افتد که این امر نشان از کم و کاستی نهادی زیربط دارد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشاورزی ، صنعت ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.