سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

حضرت خدیجه(س) نخستین بانوی مجاهدت‌کننده در رکاب رسول اکرم(ص) بود

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت خدیجه(س) نخستین بانویی است که در رکاب پیامبر اکرم(ص) مجاهدت کرد و همه ناملایمات را به جان خرید تا مسیر ترویج احکام الهی هموار شود.

‌به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام غلام عباس موسوی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) در زمینه عمل، رفتار، مرام، منش، همسرداری، وفاداری به همسر، تحمل سختی‌ها، مشکلات و ناهمواری‌ها برای بانوان تمام اعصار نمونه است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) ناملایمات مختلف را برای هدف بزرگ و پیشبرد اهداف متعالی اسلام ناب تحمل کرد و یکی از بانوان تکلیف‌مدار و مسئولیت شناس محسوب می‌شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در زمینه ایثارگری و از خودگذشتگی دارای شخصیتی پسندیده است گفت: حضرت خدیجه(س) دارای خواستگاران فراوانی بود، ولی بر هواهای نفسانی خود غلبه کرد و با پیامبر اکرم(ص) ازدواج کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقوا، اخلاق و بندگی خدا برای حضرت خدیجه(س) اهمیت داشت، بنابراین اموال خود را در مسیر اسلام فدا کرد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) دوشادوش رسول خدا(ص) در همه صحنه‌ها حضور داشت و در غربت‌ها، جهالت‌ها، مشکلات و فراز و نشیب‌ها پیامبر اکرم(ص) را کمک کرد./س

برچسب ها: قم ، حضرت ، خدیجه ، نخستین ، بانو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.