سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید 400 هزار تن محصول در کشت دوم زارعان پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با آغاز کشت ثانویه در پارس‌آباد بیش از 400 هزار تن محصول، پاییز امسال برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن روحی دیروز در جریان بازدید از عملیات برداشت محصولات زراعی در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: 23 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان پارس‌آباد به کشت محصولات زراعی ثانویه نظیر سویا،‌ ذرت دانه‌ای، علوفه‌ای و برنج رفته است که امیدواریم از این میزان اراضی 400 هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: ‌این شهرستان به دلیل داشتن آب و هوا و خاک مستعد امکان کشت و تولید محصولات متنوع اولیه و ثانویه را دارد که امیدواریم با اتمام عملیات کشت اولیه و برداشت کلزا و گندم در 23 هزار هکتار اراضی، کشت دوم ادامه پیدا کند.

روحی خاطر نشان کرد: امروز دیگر دوران بهره‌گیری از سموم و کودهای شیمیایی برای مقابله با آفات و بلایای زراعی و باغی گذشته است چرا که امروز در دنیا تولید محصول پاک مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد با بیان اینکه در این روش سعی می‌شود از شیوه‌های جدید و طبیعی در مبارزه با آفات و امراض گیاهی استفاده شود، افزود:‌ شهرستان پارس‌آباد در مبارزه بیولوژیکی و غیرشیمیایی جز مناطق پیشتاز و دارای سبک کشور است که امیدواریم به سرعت زمینه‌ای فراهم آید تا 100 درصد زارعان از این روش‌ها در تولید محصولات ارگانیک و پاک استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: بهره‌گیری از این روش‌ها نه تنها عرصه اقتصادی را به همراه دارد بلکه به کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان تولید نیز کمک می‌کند.

روحی ارتقای کیفیت محصول تولید شده و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی را از دیگر ثمرات و نتایج بهره‌گیری از شیوه‌های جدید مبارزه با آفات و امراض توصیف کرد و افزود: ما اگر بتوانیم از این شیوه‌ها بهره‌برداری کنیم تا محصول با کیفیت تولید و روانه بازار شود قطعاً استقبال خود مردم نیز از این شرایط بهتر و بیشتر می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد در ادامه گفت: ما در شهرستان پارس‌آباد به عنوان قطب تولید متنوع محصولات کشاورزی بیش از 35 نوع محصول تولید می‌کنیم و از کشاورزان نیز انتظار داریم در تولید این محصولات از شیوه‌های جدید در مبارزه با آفات، امراض و همچنین آبیاری مدرن بهره بگیرند/س.

برچسب ها: پارس ، آباد ، تولید ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.