سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ماه مباره رمضان؛

چگونه اوقات خواب خود را تنظيم كنيم؟

تنظيم اوقات خواب شبانگاهي در ماه مبارك رمضان از بروز اختلال خواب در اين ايام جلوگيري مي‌كند

مجيد صادقي روانپزشك در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران افزود: اختلالات خواب يكي از مشكلات مربوط به سيستم مغز و اعصاب حالات روحي رواني افراد است كه به دلايل مختلف در برخي افراد بروز مي‌كند كه در ايام ماه مبارك رمضان تقريبا در اغلب افراد به چشم مي‌خورد.

وي با اشاره به ضرورت تنظيم اوقات خواب شبانگاهي در ايام ماه مبارك رمضان تاكيد كرد: در بسياري از موارد اغلب افراد به علت دلايلي همچون خستگي زود هنگام، بي‌حوصلگي و تغذيه نامناسب در ايام ماه رمضان اقدام به خواب چند ساعته در طول روز براي نزديك شدن به وقت افطار مي‌كنند كه اين امر نقش موثري در بروز اختلالات خواب در اين ايام ايفا مي‌كند.
 
 صادقي اظهار داشت: بهترين زمان خواب روزانه در ايام ماه مبارك رمضان هنگام ظهر و بين نيم تا يك ساعت است و در زمان افطار نيز افراد از مصرف  غذاهاي پرچرب و سنگين و همچنين بيدار ماندن تا ساعات پاياني شب بپرهيزند و با اين روش اوقات خواب شبانگاهي خود را تنظيم كنند كه بهتر است 2 الي 3 ساعت پس از صرف افطار و هضم غذا به خواب بروند.

وي همچنين در خصوص خواب سحر در ايام ماه مبارك رمضان نيز افزود:‌پس از صرف سحري و اقامه نماز در صورت امكان نيم ساعت خواب سبك در محيطي بسيار آرام و راحت در كاهش اختلالات خواب و خواب آلودگي زود هنگام روزه‌داران نقش موثري دارد.
برچسب ها: خواب ، رمضان ، اختلال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.