سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ساز ناهمگون وزارتخانه های متولی بازار مرغ را آشفته کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، ضمن تشریح مشکلات مرغداری‌ها در کشور ،گفت: عدم هماهنگی و نبود انسجام بین وزارت‌خانه‌های متولی امر تنظیم بازار مرغ را به رویایی دست نیافتنی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام حبیب برومندداشقاپو با بیان اینکه نوسان قیمت مرغ به تغییرات لحظه ای نهادهای تولید مربوط می شود، افزود: دولت خواهان کاهش قیمت مرغ و حمایت از مصرف‌کننده بوده و این در حالی است که این جانبداری از مردم به عنوان مصرف‌کننده به بی توجهی به تولید کننده و هزینه‌هایی که بر دوش دارد منجر شده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که رفع نوسانات قیمت در بازار مرغ منوط به هماهنگی و همکاری همه‌جانبه مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: متأسفانه بی‌خبری و عدم اطلاع از برنامه‌های یکدیگر در وزارت‌خانه‌های دولت آشفتگی را در بازار تشدید کرده است.

حجت الاسلام حبیب برومندداشقاپو ، ضمنتشریح مشکلات مرغداری‌ها در کشور که ناشی از بی‌توجهی مسئولان است، گفت: عدم هماهنگی و نبود انسجام بین وزارت‌خانه‌های متولی امر تنظیم بازار مرغ را به رویایی دست نیافتنی تبدیل کرده است.

وی، با بیان اینکه بی‌شک تولید مرغ در داخل ازهزینه کمتری نسبت به واردات آن برخوردار است، عنوان کرد: مسئولان با بی‌توجهی به تولیدات داخلی فقط برای تنظیم بازار واردات را که گویا آسان تر از حمایت از تولیدکننده بوده در دستور کار خود قرار داده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: نابودی و تعطیلی بسیاری از مرغداری‌ها نتیجه بی‌توجهی دولت و مسئولان به تولید در کشور است که این امر هشدار وابستگی به واردات مرغ و تخم‌مرغ در سال‌های آتی را می‌دهد.

وی ، تأکید کرد: دادن مجوز برای واردات مرغ باید با اطلاع از نیاز کشور و تولیدات داخلی صورت بگیرد که این امر منوط به در ارتباط بودن وزارت‌خانه‌های دولت با یکدیگر و انسجام بیشتر آن‌ها است./س

برچسب ها: اردبیل ، آشفتگی ، بازار ، مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.