سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

توسعه مکانیزاسیون در نیشابور از سایر شهرستان‌ها پایین‌تر نیست

معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: توسعه مکانیزاسیون در اراضی نیشابور از سایر شهرستان‌ها پایین‌تر نیست.

سیدغلام‌رضا نبوی نامقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: بزرگترین موانع در مکانیزاسیون مسئله خرده مالکی، محدودیت اراضی و فشار جمعیتی بر روی اراضی است.

وی بیان داشت: توسعه خرده مالکی سبب می‌شود که بسیاری از مشکلات مثل هدررفت نهاده‌های اولیه رخ دهد و ماشین‌آلات نیز نمی‌توانند در اراضی کم فعال واقع شوند و بهره‌وری‌ داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: حدود 43 هزار بهره‌بردار کشاورزی نشان‌دهنده این است که تعداد افرادی که با زمین سر و کار دارند، زیاد است.

نبوی ادامه داد: متاسفانه ورثا بعد از فوت پدر اراضی را قطعه‌بندی می‌کنند که باید منتظر قانونی باشیم که این روند اصلاح شود تا اراضی خرد نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی حفاظتی نیز ورود ادوات کشاورزی به زمین کاهش یافته است تا زمین آسیب کمتری ببیند.

معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به نقش مجمع نظام صنفي در جهاد کشاورزی، ادامه داد: مجمع نظام صنفي کارهاي کشاورزي زبان گويا و پل ارتباطي جهاد کشاورزي با دستگاه‌هاي دولتي براي اجراي خواسته‌هاي کشاورزان شهرستان است.

نبوی گفت: برای تسهيل در امور کشاورزان شهرستان، بعضي از امور مانند معرفي اشخاص براي تسهيلات به بانک کشاورزي توسط نظام صنفي انجام مي‌شود/س

برچسب ها: توسعه ، مکانیز ، اسیون ، در ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.