سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگام با مسابقات جهانی تکواندو – مکزیک؛

بهنام اسبقی قهرمان جهان شد

بازیکن جدید تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک با عبور از سد حریفانش قهرمان جهان شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: در ادامه سومین روز مسابقات جهانی تکواندو در پوئلای مکزیک بهنام اسبقی در وزن چهارم پس از شکست تکواندوکارانی از گوآتمالا را با نتیجه پنج بر یک و کوبا را با حساب 15 بر پنج، در دور سوم به مصاف حریفی از آذربایجان رفت و با شکست پنج بر صفر وی را بدرقه کرد.

وی در دور بعدی برابر "ایسلاس ایدولیو گومز" از مکزیک به برتری سه بر 2 رسید تا در دور پنجم برابر حریفی از مولداوی به پیروزی 2 بر یک دست یابد و مدال برنز خود را قطعی کند.

اسبقی در بازی ششم و نیمه نهایی "خوزه آنتونیو روسیلو آتنسیاگ از اسپانیا را با نتیجه هشت بر سه برد و راهی فینال رقابت های وزن چهارم شد.
وی در فینال "کیم هون" از کره جنوبی را  با نتیجه پنج بر چهار شکست داد و اولین نشان طلای ایران در این مسابقات را بدست آورد.
 
از مهمترین اتفاقات این وزن می توان به حذف "ثروت تازه گل" از ترکیه دارنده نشان طلای دوره قبل رقابت های جهانی و بازی های المپیک لندن اشاره کرد.

محمد باقری معتمد نیز از بهترین های این وزن محسوب می شود که در کارنامه خود یک طلا و یک نقره مسابقات جهانی و نقره المپیک لندن را دارد که به دلیل مصدومیت جای خود را به اسبقی داد.

در وزن اسبقی 85 تکواندوکار ثبت نام کرده اند که شلوغ ترین وزن این مسابقات محسوب می شود.

گفتنی است، دومین مدال ایران در شرایطی کسب شد که تیم ملی کشورمان در روز نخست رقابت های جهانی موفق به کسب یک مدال نقره توسط هادی مستعان شده بود./آق

 

برچسب ها: تکواندو ، اسبقی ، طلا ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.