سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انديشکده بروکينگز :

دولت آمريکا باید با "انعطاف پذيري" در مقابل ايران زمينه توافق هسته ای بيشتر تهران با 5+1 را فراهم سازد

"سوزان مالوني" در مقاله اي تحت عنوان " ايران و هنر آن کشور در مذاکرات هسته اي" با اشاره به توانايي هاي بالاي مقامات کشورمان در مذاکرات هسته اي مي افزايد که دولت اوباما ناگزير است که در روند مذاکرات هسته اي با ايران انعطاف بيشتري از خود به خرج دهد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اندیشکده بروکنيگز ؛ نويسنده با اشاره به مذاکرات هسته اي ايران با نمايندگان کشورهاي عضو گروه 1+5 و ابراز خوش بيني در مورد چشم انداز اين مذاکرات مي افزايد "مقامات آمريکايي با مقامات اروپايي، روسي و چيني در حال برداشتن گام هاي لازم براي شرکت در دور جديد مذاکرات پيش روي هسته اي با ايران هستند. اکنون "حسن روحاني" در انتخابات رياست جمهوري پيروز شده و عده داده که مشي "معتدلي" را در عرصه سياست خارجي در پيش خواهد گرفت. اکنون کشورهاي غربي برخلاف گذشته اختلافات موجود ميان خود در مورد مذاکرات هسته اي را کنار گذاشته اند."
 
تحليلگر انديشکده "بروکينگز" در ادامه به تشويق دولت اوباما از سوي تحليلگران غربي براي استفاده از فرصت ايجاد شده به منظور تعامل با کشورمان اشاره مي کند و مي افزايد "اکثر رسانه هاي غربي و صاحب نظران و تحليلگران سياسي و بسياري از مقامات پيشين دولت آمريکا به اوباما توصيه کرده اند که از فرصت ايجاد شده پس از برگزاري انتخابات در ايران براي تعامل با آن کشور استفاده نمايد. آنان توصيه کرده اند که دولت اوباما رويکرد خود در مورد برنامه هسته اي ايران را تغيير دهد و راههاي موثري براي رفع تحريم هاي وضع شده عليه ايران را در مقابل آن کشور قرار دهد. اين تحليلگران توصيه مي کنند که دولت آمريکا باید مشي "انعطاف پذيري" در مقابل ايرانيان اتخاذ نمايد تا دست کم کشورهاي غربي در مذاکرات چندجانبه بتوانند با ايران به توافق برسند." 

نويسنده در ادامه با اشاره به کارشکني هاي کنگره آمريکا و رژيم صهيونيستي در مسير تعامل مستقيم با جمهوري اسلامي ايران مي افزايد "من مي دانم که دولت اوباما مي خواهد سلاح را در مقابل ايران بر زمين بگذارد اما در اين ميان رژيم صهيونيستي و نمايندگان کنگره آمريکا مانع اين کار مي شوند. دولت اوباما نمي خواهد همچون دولتهاي قبلي آمريکا گام هاي غلطي را در مورد برنامه هسته اي ايران بردارد. اين گروه در صددند تا با سمپاشي هايي که انجام مي دهند اين گونه القا نمايند که ديپلماسي با جمهوري اسلامي ايران بي نتيجه خواهد بود." 

نويسنده با اذعان به اشتباهات دولت "جروج دبليو بوش" رييس جمهور پيشين کشورمان در زمينه مذاکرات هسته اي با ايران مي افزايد "دولت بوش در روند مذاکرات هسته اي ايران با کشورهاي غربي دچار اشتباهات گسترده اي شد. اساسي ترين اشتباه آن بود که دولت بوش پيوستن به مذاکرات کشورهاي اروپايي با ايران بر سر برنامه هسته اي آن کشور را رد کرد. در نتيجه جمهوري اسلامي ايران روند پيشرفت هاي هسته اي و غني سازي اورانيوم را شدت بخشيد." 

نويسنده در ادامه با اذعان به توانايي بالاي مقامات هسته اي کشورمان در پيشبرد مذاکرات هسته اي مي افزايد "يکي از مقامات دولتي آمريکا که نخواسته نامش فاش شود اخيرا در مصاحبه با روزنامه "لس انجلس تايمز" اظهار داشت که دولت اوباما معتقد است که در صورت هرگونه ابتکار عملي در مذاکرات هسته اي تهران بخوبي از حرکت بعدي آمريکا آگاه خواهد بود." 

نويسنده در پايان مي افزايد "دولت اوباما مي بايستي با کاهش تحريم ها به پيشرفت مذاکرات هسته اي کمک نمايد. دولت جديد ايران نيز وعده داده که در زمينه برنامه هسته اي اش شفافيت بيشتري نشان خواهد داد. بله، مذاکره با ايران ريسک خاص خود را هم دارد. با اين حال انعطاف پذيري از سوي جامعه بين المللي در مقابل ايران در مذاکرات هسته اي امري گريز ناپذير است." 

برچسب ها: ایران ، تهران ، انعطاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
اصغر امدادیان
۱۴:۴۳ ۲۸ تير ۱۳۹۲
مقاله جالبی بود خدا قوت