سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران :

جوانان در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي پيشقدم باشند

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی از به برگزاری یک دوره آموزشی ۳ روزه با عنوان" آموزش تسهیلگری در جوانان و نقش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سلامت جامعه " خبرد اد.

رضا جهانگیری فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح فرایند سه گانه تسهیلگری در جوانان و نقش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سلامت جامعه افزود: افزایش سطح آگاهی آحاد جامعه نسبت به ویروس آسیب های اجتماعی ، تغییر نگرش و واکسینه کردن  افراد در برابر معضلات و آسیب های اجتماعی  و چگونگی اقدام در زمان بحران  از جمله راهکارهای  پیشگیری ازمعضل آسیب های اجتماعی است.
وی  با اشاره به عوامل مؤثر در بروز آسیب های اجتماعی تصریح کرد: گرچه آسیب های اجتماعی می تواند بسیار گسترده باشد اما می توانند مسائلی ازقبیل اعتیاد ، فرار از خانه ، خشونت ، انزوای اجتماعی، تجمل گرایی ، ناهنجاری های رفتاری، سرقت  و کودک آزاری راهم از جمله نتایج آسیب های اجتماعی عصر حاضر تلقی کرد که این عوامل می تواند لطمات جبران ناپذیری را به فرد، خانواده و جامعه وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان نقش های کلیدی و حیاتی را در جامعه ایفا می کنند که با ابزار آموزش، نگاه کارشناسانه، تشخیص ریشه های اعتیاد و تلاش مستمر جوانان  تسهیلگر می توانند به ساماندهی برنامه های راهبردی بپردازند ودرپيشگيري از آسيب هاي اجتماعي پيشقدم باشند.

همچنین کبیری سرپرست اداره پيشگيري و ارتقاء سلامت اجتماعي سازمان  نیزبا تأكيد بر افزايش تسلط تسهيلگران بر مهارت هاي اجتماعي ، افزايش ميزان عملكرد اجتماعي و توجه به عضويت درجامعه به تشريح مهارت هاي مورد نياز در راستاي ارتقاء سلامت اجتماعي پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی سه روزه ، تسهیلگران علاوه بر آموزش تکنیک های تسهیلگری و ویژگی های یک تسهیلگرموفق ، شیوه های صحیح اجرایی کردن این طرح فوق را نیز آموزش می بینند./ف
برچسب ها: جوانان ، پیشگیری ، اسیب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.