سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويري/ مرگ 20 دانش‌آ‌موز هندي بر اثر مصرف غذاي آلوده

بيست کودک در شرق هند بر اثر خوردن غذاي مسموم در مدرسه جانشان را از دست دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دستکم بيست کودک در ايالت بيهار هند بعد از خوردن ناهار رايگان توزيع شده در مدرسه که گفته مي شود آلوده به آفت‌ کش بوده است، جانشان را از دست دادند. اين حادثه نيز اعتراض هاي خشونت آميز مردم را در روز چهارشنبه به همراه داشت. 


يک مقام ايالتي در بيهار گفت بيست و هفت کودک و آشپز مدرسه در بيمارستان شهر پاتنا، بستري شده اند که حال ده نفر از آنها وخيم است. اين کودکان هشت تا يازده ساله، روز سه شنبه بعد از صرف غذا در روستايي واقع در هشتاد کيلومتري شمال پاتنا، بيمار شدند. مردم نيز فوراً آنها را به بيمارستان محلي و از آنجا به مرکز ايالت منتقل کرده اند.

غذا در آشپزخانه مدرسه طبخ شده بود، اما مسئولان مدرسه که حالت تهوع دانش آموزان را بعد از صرف غذا ديده بودند، توزيع آن را متوقف کردند. پي کِي ساهي، وزير آموزش ايالت بيهار هند گفت تحقيقات اوليه نشان مي دهد داخل غذا، آثاري از آفت کش داراي فسفات که از آنها معمولاً براي برنج و گندم استفاده مي شود، ديده شده است. 

نيتيش کومار، سروزير ايالت بيهار هند نيز دستور لازم براي تحقيقات در اين زمينه صادر کرده است. مقامات هند، تاکنون يکي از بازرسان مواد غذايي در اين کشور را از شغل خود برکنار کرده اند و پرونده اي نيز در خصوص اهمال مسئولان مدرسه تشکيل شده است. 





برچسب ها: آلوده ، غذا ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.