سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

پايان برداشت حبوبات ديم در استان

مدير زراعت اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از پايان برداشت حبوبات، شامل نخود و عدس ديم در این استان خبر داد.

سهراب ابراهيمي با اشاره به اينكه سطح زير كشت حبوبات آبي و ديم در این استان، 8 هزار هكتار است، گفت: از اين ميزان، 3 هزار هكتار نخود و عدس ديم و 5 هزار هكتار حبوبات آبي از جمله نخود، عدس و انواع لوبيا مي باشد.
وي افزود: برداشت نخود و عدس ديم در استان چهارمحال و بختیاری با توليد 3 هزار و 600 تن  به پايان رسيد، كه نسبت به سال گذشته، با 20  درصد، افزايش توليد همراه بوده است.
ابراهيمي با پيش بيني برداشت 20 هزار تن حبوبات آبي و ديم در استان چهارمحال و بختیاری بيان كرد: نسبت به سال گذشته، به دليل پراكنش مناسب بارندگي، افزايش قيمت حبوبات، افزايش سطح زير كشت حبوبات آبي مخصوصا لوبيا و تنوع ارقام، 2 هزار تن افزايش توليد خواهيم داشت.
به گفته مدير زراعت اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان لردگان بيشترين سطح زير كشت حبوبات آبي و ديم را به خود اختصاص داده است و برداشت حبوبات آبي نيمه اول شهريور ماه آغاز خواهد شد.
گفتني است: براي نخستين بار در استان چهارمحال و بختیاری، 5 هكتار رقم صدري و kf193 از انواع لوبيا به صورت آزمايشي كشت شد. /س
برچسب ها: برداشت ، حبوبات ، دیم ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.