سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنبري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

گام‌هاي سرنوشت‌ساز "لاريجاني" و "روحاني" در تحکيم روابط ميان مجلس و دولت

عضو حزب مردم‌سالاري گفت: در آينده نزديک رؤساي‌جمهور و مجلس کشور با توجه به سوابق اجرايي و تعامل‌ساز خود، در تحکيم روابط ميان اين دو قوه گا‌م‌هاي سازنده‌ و سرنوشت‌سازي برخواهند داشت.

"داريوش قنبري" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تعامل ميان مجلس و دولت اظهار داشت: يکي از راهکارهاي ايجاد تعامل ميان اين دو قوه، عمل کردن هر يک از قوا به اختيارات خود در چارچوب قانون اساسي به عنوان ضرورتي غيرقابل انکار است.

وي به عوامل مؤثر در خدشه وارد کردن به روابط ميان مجلس و دولت اشاره و تصريح کرد: عدم اجراي قوانين از سوي دولت، ورود دولت به عرصه تقنين و ورود مجلس به حوزه اجرايي موجب خدشه به تعامل و اختيارات قانوني اين دو قوه مي‌شود.

قنبري با اشاره به روحيه تعامل‌ساز دولت منتخب گفت: باتوجه به سابقه 20 ساله "حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني" به عنوان نماينده در مجلس شوراي اسلامي مي‌توان به تعامل ميان دو قوه در شرايط کنوني اميدوار بود.

وي به وجود برخي از نمايندگان منتقد دولت جديد در مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: برخي از نمايندگان با ارائه نطق‌هايي در مجلس قصد تعامل با رئيس‌جمهور منتخب را ندارند، اما در مقابل اين‌ اقليت،  اکثريت مجلس درصدد تعامل و برقراري روابط مسالمت‌آميز و دوستانه با دولت منتخب هستند که مي‌توان در اين ميان به رئيس مجلس و فراکسيون طرفدار وي اشاره کرد.

عضو حزب مردم‌سالاري بيان داشت: رئيس‌جمهور منتخب و "علي لاريجاني" رئيس مجلس شوراي اسلامي با توجه به روحيه تعاملي و سازنده خود، در تلاش‌اند که در جهت بهبود روابط موردنياز دو قوه مقننه و مجريه گام‌هاي سرنوشت‌سازي بردارند.

انتهای پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.