سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احزاب در هفته‌اي كه گذشت/

مروري دوباره در بسته شدن دفتر 18 تير 78 / تجليل از مرد تقوا و تدبير در انتخابات رياست جمهوري يازدهم

تجليل از حدادعادل، 23 تير ماه و بسته شدن دفتر اغتشاشات 18 تير 78، بررسي گشايش سالروز گشايش اولين روز از فعاليت مجلس خبرگان رهبري، روند تشکيل احزاب فراگير و افطاري هاي سياسي احزاب از اهم اخبار موجود در هفته سپري شده بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، تجليل از حدادعادل، 23 تير ماه و بسته شدن دفتر اغتشاشات 18 تير 78، بررسي گشايش سالروز گشايش اولين روز از فعاليت مجلس خبرگان رهبري، روند تشکيل احزاب فراگير و افطاري هاي سياسي احزاب از اهم اخبار موجود در هفته سپري شده بود.

در اين گزارش به گزيده مهمترين عناوين اخبار در هفته گذشته پرداخته‌ايم.

آيين‌نامه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در حال بازنگري است


هدايت الله جمالي پورجبهه گفت: آيين‌نامه شوراي هماهنگي اصلاحات توسط يک کميته در حال بازنگري است که در آينده نزديک در داخل شورا مورد تحقيق و تفحص قرار مي‌گيرد.

سخنگوي شوراي هماهنگي اصلاحات با اشاره به برگزاري ضيافت افطار در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شوراي هماهنگي اصلاحات در نظر دارد در زمان مناسب ضيافت افطاري براي مجموعه اعضاي عضو اين تشکل تدارک ببيند که زمان آن تاکنون مشخص نشده است.


تيرماه، برگي ديگر از حضور بي نظير مردم/ بازيگران 18 تير 1378 چه کساني بودند؟ + تصاوير


اين روزها تقويم روي ميز مرور حوادث و خاطراتي تلخ است که نگاهي گذرا به آنها ما را در برابر وقايع سال 1378 و کوي دانشگاه قرار مي‌دهد.

 در اين گزارش  کوتاه اما جامع از حوادث کوي دانشگاه 1378 و رصدي کلي نسبت به عملکرد و سرانجام برخي عوامل اصلي و پشت پرده اين حوادث شده‌است.





27 ماه مبارک رمضان زمان برگزاري ضيافت افطاري جبهه اصولگرايان اصلاح طلب

 سيدي ركني دبيرکل جبهه اصولگرايان اصلاح‌طلب از ضيافت افطاري اين تشکل با حضور مسولان واعضاي ستاد انتخاباتي سراسر کشور در بيست و هفتم ماه رمضان خبر داد.


حدادعادل در مراسم نکوداشت مرد تقوا و تدبیر:

مدعیان تقلب در سال 88 در حق ملت جفا کردند/ صحت و سلامت انتخابات بار دیگر در نظام تائید شد





نماینده مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه کسانی که در سال 88 نظام را متهم به تقلب کردند، در حق ملت جفا کردند، گفت: علاوه بر مدعیان وجود تقلب، کسانی که در سال 88 و 92 مواضع متفاوتی از انتخابات داشتند، در حق ملت جفا کردند و ملت آن را فراموش نخواهد کرد.
حدادعادل تصریح کرد: از اینکه مرا مرد تقوا و تدبیر می‌نامید وظیفه را برایم سنگین می‌کنید و در هر سه بخش آن نسبت به خود تردید می‌کنم، چرا که این شعار انتخاباتی من بود که در صورت تشکیل دولت بتوانم بر همین اصول عمل کنم.

استقبال اعضای شورای شهر تهران از ادامه همکاری با قالیباف


عضو شوراي شهر اسلامي تهران گفت: محمدباقر قاليباف به عنوان يکي از گزينه‌هاي مورد نظر براي ابقا در سمت شهرداري تهران به عنوان يکي از گزينه‌هاي اين شورا مد نظر است.

مرتضي طلايي با اشاره به مسئوليت انتخاب شهردار تهران از سوي شوراي اسلامي اين شهر گفت: با توجه به شاخص‌هاي موجود در اين زمينه، محمدباقر قاليباف به عنوان يکي از گزينه‌هاي شوراي اسلامي شهر مطرح است.



اصولگرایان باید جریان اصولگرایی را بازخوانی و آسیب‌شناسی کنند

اسماعيل فدايي گفت: توصیه می‌کنم که اصولگرایان به بازخوانی جریان اصولگرایی بپردازند، چرا که با پرداختن به این موضوع راهکار آینده اصولگرایی مشخص خواهد شد.


پيام بنيان‏گذار جمهورى اسلامى ايران خطاب به اولين خبرگان منتخب ملّت‏


23 تیرماه سالروز گشایش نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال 1362 در نظام جمهوري اسلامي ايران است که اولين اجلاس آن با پيام امام خميني (ره) آغاز به کار کرد.


برگزاري جلسلات شوراي شهر چهارم براي انتخاب رئيس شورا و شهردار تهران

پرويز سروري اظهار داشت: جلسات ثابت و منظم در طول هفته با اعضاي کنوني شوراي شهر به صورت غير رسمي براي انتخاب رئيس شورا و شهردار تهران برگزار مي‌شود.

عضو شوراي شهر تهران به ضرورت برگزاري جلسات شورا اشاره و خاطرنشان كرد: برگزاري جلسات ثابت و منظم در طول هفته با اعضاي کنوني شوراي شهر به صورت غير رسمي است تا بتوانيم با بدست آوردن انسجام لازم  در اين مدت، قبل از رسميت يافتن فعاليت چهارمين شوراي شهر به نتايج قابل قبول دست پيدا کنيم.


مجلس خبرگان رهبري اصلي‌ترين ركن در مشروعيت بخشي به نظام است

عشرت شايق گفت: مجلس خبرگان يکي از اركان و پايه‌هاي اساسي در مشروعيت بخشيدن به جمهوري اسلامي است که رسالت و مسئوليت‌هاي مختلفي در حيطه نظام و رهبري برعهده دارد.

وي با اشاره به شاکله مجلس خبرگان رهبري گفت: فقها و نخبگان دين شاكله خبرگان رهبري را تشكيل مي‌دهند لذا يک وزنه بسيار مهم در امور ديني و سياسي كشور هم به حساب مي‌آيد.


جامعه روحانيت مبارز به ضيافت افطار آيت‌الله مهدوي کني مي‌روند

اعضاي جامعه روحانيت مبارز سه‌شنبه 25 تير  مصادف با هفتم ماه مبارک رمضان به ضيافت افطار آيت‌الله مهدوي کني رئيس مجلس خبرگان رهبري دعوت شدند.



آنچه امروز به عنوان بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه می‌بینیم میراث رضاخان قلدر است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: آنچه امروز به عنوان بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه خود می‌بینیم میراث رضاخان قلدر است. آنها شرف و ناموس کشور را به حراج گذاشتند تا به اربابان خود خوش خدمتی کنند.


فريدالدين حداد عادل گفت: تشکيل حزب فراگير در قالب ائتلاف احزاب در موقعيت‌هاي مختلف امکان‌پذير است در اين صورت ما مي‌توانيم شاهد يک پديده اثرگذار سياسي در قالب جبهه، حزب و يا ائتلاف در جامعه باشيم.

عضو جمعيت رهپويان با تاكيد بر اينكه تشکيل حزب فراگير به معناي حاکميت يک جمع محدود در قالب يک حزب بزرگتر امري مثبت تلقي نمي‌شود، گفت: زماني که ما نمي‌‌توانيم حزب غير فراگير را در کشور به راحتي اداره کنيم چگونه مي‌خواهيم چنين حزبي با گستره ملي و بزرگتر تشکيل دهيم.

احتمال پيوستن برخي گروه‌هاي چپ و راست به حزب فراگير اعتداگرايي/ فعال سازي بخش بانوان در حزب فراگير


دبیر جبهه اعتدال‌گرایان گفت: مجموعه جامعه زنان با توجه به توان تشکیلاتی که در حوزه بانوان دارند در قالب حزب فراگیر مي‌توانند به فعال‌سازی بخش بانوان در این حزب بپردازند.

ایرانی با بيان اينکه احتمال دارد برخی گروه‌های چپ و راست همچون جامعه اسلامی زینب(س) در مجموعه اعتدال‌گرایی به ادامه فعالیت بپردازند؛ گفت: مجموعه جامعه زنان با توجه به توان تشکیلاتی که در حوزه بانوان دارند در قالب حزب فراگیر مي‌توانند به فعال‌سازی بخش بانوان در این حزب بپردازند.


درخواست جامعه زينب(س) براي ديدار با رئيس جمهور منتخب/ برگزاري جلسه هم‌انديشي با همسران روساي جمهور کشور


قائم مقام جامعه اسلامی زینب(س) به تقاضای دیدار با "آیت الله هاشمی" و "حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر روحانی" اشاره کرد و گفت: به طور همزمان تقاضای دیدار خود با آیت الله هاشمی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر روحانی را داشته‌ایم که به زودی این دیدارها برگزار می‌شود.

رضايي بیان کرد: جامعه زينب در نظر دارد جلسه هم‌اندیشی با همسران روسای جمهور کشور برگزار کند که در زمان مناسب درباره آن  اطلاع‌رسانی خواهيم كرد.



ضیافت افطاری جامعه
اسلامی مهندسین در دانشگاه امام صادق(ع)

 جامعه اسلامی مهندسین با دعوت از مسئولان کشوري در روز پنج‌شنبه(27 تيرماه) مراسم ضیافت افطاری در دانشگاه امام صادق(ع) است.
گفتني است  جامعه اسلامی مهندسین در نهمین روز از ماه مبارک رمضان در صدد برگزاری مراسم ضیافت افطاری با دعوت از "حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری"، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای تشخیص مصلحت نظام، مسئولان قوا و ‌اعضای هیات دولت برآمد. 


پيگيري‌هاي جريان‌هاي سياسي براي تشکيل احزاب فراگير ادامه دارد


صبح  سه شنبه 25 تير 92   جبهه اعتدالگرايان  جلسه‌اي با حضور نمايندگان جريان‌هاي سياسي مختلف درمورد چگونگي تشکيل احزاب فراگير در کشور برگزار  كرد.
 
گفتني‌است؛ اين در اين جلسه محمدجواد حق‌شناس، حکيم‌پور(نمايندگان اصلاح‌طلب) محمد مهدي مظاهري(نماينده اصولگرايان) و جمشيد ايراني دبير جبهه اعتدالگرايان حضور يافتند.


رأی روستاییان و شهرستان‌ها به حجت الاسلام و المسلمین روحانی معنادار بود/ نظام اسلامی می‌تواند از گردنه‌ها عبور کند


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی روستاییان و شهرستان‌های دور دست ایران به حجت الاسلام و المسلمین روحانی را بسیار معنادار خواند و گفت: این مردم به کسی رأی دادند که بر تدبیر در امور و امیدواری به آینده تأکید می‌کرد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني وظیفه و مسئولیت مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضائیه را در کنار دولت بسیار مهم دانست و تأکید کرد: همه باید همکاری کنند تا انگل‌ها اقتصاد کشور را آلوده نکنند.


عدم تعامل مطلوب با ساير قوا نقطه ضعف دولتهای نهم و دهم


دبيرکل جامعه نمايندگان ادوار گفت: بازگشت به شعارهاي مبتني بر گفتمان انقلاب اسلامي از نقاط قوت دولت‌هاي نهم و دهم بود در عین حال عدم تعامل مطلوب با ساير قوا، نقطه ضعفي در كارنامه دولت دكتر احمدي نژاد بود.

انتهاي پيام/





برچسب ها: احزاب ، در ، هفته ، گذشته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.