سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بورس چه گذشت؛

پايان کار شاخص با باقي ماندن در کانال 54 هزار واحدي

شاخص کل با رشد 197 واحدي به عدد 54 هزارو 433 واحد رسيد و به کار اين هفته ي خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اين هفته در تالارشيشه اي خبري از رشد و رکورد زني هفته ي گذشته نبود و شاخص با افت و خيز سرانجام بر عدد 54 هزارو 433 واحد ايستاد.

شاخص صنعت نيز با رشد 45 هزارو 967 واحدي به عدد 54 هزارو 433 واحد،شاخص بازار اول با رشد 172.70 واحد به عدد 42 هزارو 355 واحد،شاخص بازار دوم با رشد 233.53 واحد به عدد 95 هزارو 201 واحد رسيد.

بيشترين تاثير را در شاخص امروز نمادهاي رمپنا، وغدير، وکار داشتند.

نمادهاي رمپنا، وغدير، وکار، وتجارت بيشترينت حجم معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.

از جمله اتفاقات امروز مي توان به ثبت يکصدوسومين صندوق اشاره کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری یکم سهام گستران شرق به عنوان یکصد و سومین صندوق دریافت‌کنندۀ مجوز فعالیت، اولین صندوق سرمایه‌گذاری است که در شهر مقدس مشهد به ثبت رسید.

از سال 1386 تا کنون 103 صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادارمجوز فعالیت خود را از این سازمان دریافت کرده‌اند. به‌منظور کنترل و نظارت بر عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مدت مجوز فعالیت آنان محدود (معمولا 3 ساله) است و با توجه به رویۀ رعایت مقررات توسط ارکان صندوق و عملکرد آنان قابل تمدید است.

شايان ذکر است تا کنون تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تهران به ثبت رسیده‌اند و صندوق سرمایه‌گذاری یکم سهام گستران شرق به عنوان یکصد و سومین صندوق دریافت‌کنندۀ مجوز فعالیت، اولین صندوق سرمایه‌گذاری است در شهر مقدس مشهد به ثبت رسید.

شفن و تقسیم سودی عالی مجمع پتروشیمی فن آوران دیروز با تقسیم سود 560 تومانی به ازای هر سهم به پایان رسید. در مجمع امروز پس از این تقسیم سود قابل توجه از برنامه افزایش سرمایه قریب الوقوع 100 درصدی شرکت خبر داده شده است،اتفاقی که شفن را به شرکتی 190 میلیارد تومانی تبدیل می کند.

**معاملات آتی ذرت و میلگرد در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد


مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه معاملات آتی ذرت و میلگرد در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد، گفت: امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری هیات پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار این موضوع را نهایی کند تا عملیاتی شود. 

وی با بیان اینکه هم اکنون بحث معاملات آتی ذرت و میلگرد در جریان اقدامات هیات پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار است، گفت: امیدواریم تا پایان نیمه اول سال‌جاری این امر محقق شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.