سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امین جمیل:

ایران می‌تواند در راستای تقویت ثبات لبنان نقش بارزی داشته باشد

رئیس جمهور اسبق لبنان در دیدار با سفیر ایران به شرایط حساس این کشور اشاره کرد و گفت: حفظ ثبات و استقرار لبنان اولویت اصلی ما به شمار رفته و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در راستای تقویت این ثبات، نقش بارزی داشته باشد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " غضنفر رکن‌آبادی " سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با " امین جمیل " رئیس جمهور اسبق و رئیس حزب کتائب لبنان ملاقات و پاسخ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب به پیام تبریک امین جمیل را تسلیم و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

امین جمیل در این ملاقات ضمن تبریک مجدد به حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، به نقش بارز جمهوری اسلامی ایران در منطقه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه ما به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نگاهی مثبت است، امیدواریم در شرایط حساس کنونی منطقه شاهد آغاز فصل جدیدی از روابط بین کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با اشاره به حساسیت تحولات منطقه، به شرایط حساس لبنان اشاره کرد و گفت: حفظ ثبات و استقرار لبنان اولویت اصلی ما به شمار رفته و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در راستای تقویت این ثبات، نقش بارزی داشته باشد.

رئیس جمهور اسبق لبنان ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از لبنان افزود: ما به عنوان حزب کتائب لبنان آمادگی کامل جهت تقویت همکاری‌ها را داریم و تقویت این همکاری‌ها را به مصلحت دو کشور ایران و لبنان می‌دانیم.

امین جمیل ضمن تأکید بر لزوم اهتمام به راه‌حل سیاسی در خصوص بحران سوریه اظهار داشت: تسریع در توافق قدرت های بین‌المللی و منطقه‌ای برای حل بحران سوریه امری ضروری است، ثبات و استقرار سوریه نقش بسزایی در ثبات و استقرار منطقه و خصوصا لبنان داشته و بی ثباتی آن کشور نیز تأثیرات فراوانی بر لبنان خواهد داشت.

رئیس حزب کتائب لبنان گفتگو را تنها راه‌حل مشکلات داخلی لبنان برشمرد.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت ملی و یکپارچگی لبنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تمامی طوائف و جریان‌های سیاسی در لبنان ارتباط خوبی دارد و حمایت از ثبات و استقرار لبنان همواره مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، لبنان ، سفیر ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.