سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشت خطرناک آب به داخل کلاه يکي از فضانوردان + فیلم

ناسا مأموريت پياده روي فضايي در ايستگاه فضايي بين المللي (آي اس اس) را به علت نشت خطرناک آب به داخل کلاه يکي از فضانوردان لغو کرد.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، مقامات سازمان هوا  فضاي آمريکا در پي بروز مشکل خطرناک ورود آب به داخل کلاه يکي از فضانوردان که قرار بود طبق برنامه ي از پيش تعيين شده، در روز سه شنبه در يک مأموريت پياده روي فضايي شرکت کند، مجبور به لغو اين مأموريت شد.
لوکا پارميتانو که قرار بود به عنوان نخستين فضانورد ايتاليايي در مأموريت پياده روي فضايي روز سه شنبه شرکت کند، کمتر از يک ساعت پيش از زمان آغاز اين مأموريت به ارائه ي گزارشي پرداخت  و از احساس مقدار زيادي آب در پشت کلاه خود خبر داد.
اين نشت آب به اندازه اي بود که او مجبور شد از يکي ديگر از فضانوردان براي بازگشت به فضاي امن ايستگاه فضايي کمک بگيرد.
پارميتانو در ابتدا تصور مي کرد آنچه در پشت سر خود حس مي کند، عرق حاصل از تمرينات قبل از پياده روي است، اما بعد به دفعات مختلف به اين اطمينان رسيد که مايع داخل کلاه، آبي است که از بيرون به داخل نشت کرده است.
کريستوفر کسيدي، ديگر فضانورد همراه پارميتانو در اين باره احتمال داده بود که اين آب از کيسه ي آب نوشيدني همراه پارميتانو به داخل کلاه او راه يافته باشد.
آب در نهايت به داخل چشمان پارميتانو وارد شد و همين مسئله فرمانده ي مأموريت را بر آن داشت تا اين دو فضانورد را به داخل ايستگاه بازگرداند.
ناسا به ندرت مأموريتهاي پياده روي را ناتمام مي گذارد، اما حادثه روز سه شنبه از آن جهت که احتمال داشت ورود قطرات آب باعث خفگي پارميتانو شود، گزينه ي ديگري را بجز لغو مأموريت براي ناسا باقي نگذاشت.



برچسب ها: فیلم ، دانلود ، فضا ، ناسا ، فضانورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.