سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

برداشت 9 هزار تن خرما درشهرستان قصرقند

فرماندار قصرقند گفت: با توجه به شرایط آب و هوای مساعد شهرستان قصرقند، پیش‌بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن خرما از سطح نخیلات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان، کوروش محمدی با بیان اینکه سالانه بیش از 9 هزار تن خرما از باغات قصرقند برداشت می‌شود، گفت:: کوتومی، نگال، آبدانان، شکری، آبو، ربی، وش کنک از زودرس‌ترین انواع خرما در این شهرستان هستند که برداشت آنها از نیمه دوم خردادماه آغاز می‌شود.

وی افزود: بیشترین خرمای تولیدی قصرقند از نوع مضافتی است که به سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان صادر می‌شود.

محمدی ادامه داد: امسال با توجه به مساعد بودن آب و هوای منطقه، پیش‌بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن خرما برداشت و به بازارهای داخل و خارج از کشور صادر شود.

وی گفت: از تمام تولیدات خرما حتی پوست درخت و هسته آن نیز می‌توان بهره‌برداری اقتصادی کرد اما در این مورد تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.

این مسئول گفت:: شاید خرما به دلیل شیرینی، بسیار کمتر مصرف شود اما باید این محصول را با فرآوری به محصولات متعدد و جذاب دیگری تبدیل کرد که می‌توان به مربای خرما، لواشک خرما، شیره خرما و صدها محصول دیگر اشاره کرد./س
برچسب ها: برداشت ، خرما ، قصرقند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.