سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مصباح یزدی مطرح کرد

مردانی با لباس سفید و شمشیر به کمک حزب الله آمدند

من از شخص سید حسن نصر الله شنیدم که گفت اسرائیلی‌ها به نیروهای حزب الله حمله می‌کردند، ولی پس از عقب نشینی نیروهای حزب الله نیروهای اسرائیلی پیشروی نمی کردند، دلیل را که از سربازان اسرائیلی جویا شدند، آن‌ها گفتند که مردانی با لباس‌های سفید با شمشیر با ما می‌جنگند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛  رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: جنگ ۳۳ روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی همراه با امدادهای غیبی بود و وقایع آن جز با توجه به امداد غیبی، قابل تفسیر نیست.

آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق ویژه ماه رمضان در دفتر مقام معظم رهبری در قم جنگ 33 روزه را همراه با امدادهای غیبی دانست و اظهارکرد: در جنگ 33 روزه اتفاقاتی افتاد که جز به صورت امداد غیبی قابل تفسیر نیست، من از شخص سید حسن نصر الله شنیدم که گفت اسرائیلی‌ها به نیروهای حزب الله حمله می‌کردند، ولی پس از عقب نشینی نیروهای حزب الله نیروهای اسرائیلی پیشروی نمی کردند، دلیل را که از سربازان اسرائیلی جویا شدند، آن‌ها گفتند که مردانی با لباس‌های سفید با شمشیر با ما می‌جنگند.

وی اضافه کرد: سربازان اسرائیلی قضیه جنگیدن مردانی با لباس‌های سفید به همراه شمشیر را در مصاحبه با شبکه‌های اسرائیلی گفتند و در جنگ 33 روزه داستان‌های عجیبی اتفاق افتاد که مصادیق امداد غیبی زنده شد، البته در طول دفاع مقدس نیز از این موارد داشتیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به دلیل امدادهای غیبی اظهار کرد: امدادهای غیبی خداوند به این دلیل است که انسان بهانه‌ای را برای انجام ندادن تکلیف خود نداشته باشد و  موارد امدادهای غیبی در دفاع مقدس متواتر اجمالی بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به علت صبرکردن اظهار کرد: برای علت صبر می‌توان هم از برهان عقلی و هم از دلایل عرقی استفاده کرد.

آیت الله مصباح یزدی زندگی دنیا را همراه با سختی و گرفتاری دانست وافزود: انسان باید برای رسیدن به اهداف بالا باید سختی‌ها را تحمل کند و انسان راحت طلب به هدف‌های بالا نمی رسد، قرآن کریم نیز می‌گوید که چیزی به نفع انسان است که برای آن تلاش کند.

وی اضافه کرد: باید در همه امور زندگی تلاش کرد و پیدا کردن یک لقمه نان حلال نیاز به تلاش زیاد دارد.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی پیامبر گفت: عمده زندگی پیامبر با جنگ و جهاد گذشت، مسلمانان در مکه در شعب ابی طالب در محاصره بودند، در مدینه هم تا آخرین لحظه زندگی پیامبر، زندگی ایشان با جنگ‌هایی همراه بود و پیامبر در آخرین روزها، مردم را به پیوستن به سپاه اسامه فراخواند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) صبر و جهاد را یکی از موارد تاکیدشده در قرآن دانست و افزود: برخی افراد رسیدن زمان جمع آوری محصولات کشاورزی یا زخمی شدن در جنگ قبلی را بهانه‌ای برای کناره گیری از جهاد می‌دانست که قرآن کریم با شدت با این بهانه برخورد کرده است.
وی ادامه داد: قرآن کریم به مسلمانان درگیر در جهاد می‌گوید که دشمنان شما نیز همچون شما در سختی هستند، ولی شما امید رسیدن به خدا را دارید.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به همراه بودن تکالیف با سختی‌ها اظهار کرد: امام صادق(ع) از عیسی بن مریم(ع) نقل می‌کند که‌ای انسان‌ها شما هرگز به خواسته مگر مشتهیات را ترک کنید و در برابر آنجه کراهت دارید، مقاومت کنید.

وی اضافه کرد: همچنین قرآن کریم می‌فرماید که اگر صبر کنید، توطئه‌های دشمن بر شما اثر نمی کند.
منبع: تابناک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.