سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف نرخ ارز مرجع از سوي بانک مرکزي اقدام مثبتي است

يک کارشناس مسايل اقتصادي تاکيد کرد: ‌حذف نرخ ارز مرجع از سوي بانک مرکزي اقدام مثبتي است و فرصت رانت خواري ارزي را از بين مي برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعيد شيرکوند افزود: چند نرخي بودن ارز سبب مي شود کساني که دسترسي اداري ، نسبي و سببي به منبع تامين ارز دارند از فرصت و امتياز تهيه ارز ارزان برخوردار شوند.

وي افزود: اين افراد اگر از اين ارز ارزان بهره مند شوند ، کالايي را وارد يا توليد مي کنند و به قيمت بازار مي فروشند که سود ويژه اي و غيررقابتي يا انحصاري هم براي انها خواهد داشت.

شيرکوند گفت : يکسان سازي نرخ ارز پيش از دولت احمدي نژاد هم اجرا شد که موفق بود اما فضاي بازار ارز در حال حاضر متفاوت است و ترکيب تقاضاها خيلي فرق مي کند.

شيرکوند اظهار داشت: در شرايط نرمال و عادي ،‌عرضه وتقاضاي اقتصادي نرخ ارز را مشخص مي کند اما درحال حاضر باتقاضاي غير متعارف و نوعي کنز ارز هم مواجهيم که کار را سخت تر مي کند.

وي افزود : بايد طوري اقتصاد را مديريت کنيم که تقاضاي سفته بازي و کنز و ذخيره ارز از بين برود و از طرف ديگر تقاضاهاي اقتصادي ( تامين ارز براي هزينه خدمات و توليد کالا) به طور کامل تامين شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بانک ، مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.