سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 عامل اصلي رشد شاخص هاي بورس

سرپرست روابط عمومي و امور بين الملل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بيان اينکه ضريب نقدشوندگي سهام در بورس افزايش يافته است، گفت: دفعات معاملات در 75 روز کاري بورس در سال جاري از 3 ميليون مورد هم گذشته است که افزايش زيادي در مقايسه با دوره مشابه پارسال دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد روحبخش گفت: در اين مدت يک ميليون و 200 هزار خريد سهام داشتيم  که در مقايسه با کل رقم پارسال يعني يک ميليون و هشتصد هزار نفر قابل توجه است.

وي افزود: در 63درصد روزهاي کاري امسال شاخص بورس با رشد همراه بوده در حالي که پارسال 39 درصد بوده است.

روحبخش گفت : ارزش بازار هم به 263 هزار ميليارد تومان رسيده است که در مقايسه با ابتداي سال رشد 54 درصدي دارد.

وي از چهار عامل اصلي براي رشد شاخص هاي بورس خبر داد و گفت : يک عامل برگزاري مجامع شرکت هاي بورسي است مي شود و سود نقدي توزيع مي شود.

روحبخش افزود: عامل ديگر رکود نسبي در بازارهاي موازي و رقيب مانند سکه و ارز و طلاست و بخشي از منابع پولي به سمت بازار سرمايه رفته است.

وي عامل سوم را بهبود پيش بيني سود شرکت هاي بورسي و تعديل مثبت اعلام کرد و گفت : عامل ديگر حماسه سياسي و افزايش اميدواري به اينده توليد و سرمايه گذاري ها و بهبود انتظارات بازار است.

سرپرست روابط عمومي و امور بين الملل شرکت بورس اوراق بهادار تهران البته به سهامداران توصيه کرد با واقع‌نگري و نگاه بلندمدت ، سرمايه‌گذاري کنند و از سرمايه‌گذاري در تک سهم‌ها پرهيز کنند.

وي از سهامداران تازه وارد هم خواست با اطلاعات و آگاهي کافي وارد اين کار شوند و از رفتارهاي هيجاني پرهيز کنند و از بستر  صندوق هاي سرمايه گذاري وارد شوند.

روحبخش تصريح کرد : اين گروه از توانايي علمي و تجارب کافي براي داد و ستد پربازده سهام برخوردارند و در صندوق سرمايه گذاري معمولا سبدي از سهام شرکت هاي متنوع خريد و فروش مي شود که ريسک ضرر و زيان را کاهش مي دهد.

يکي از اين ابزارها صندوق سرمايه گذاري مشترک است که با جمع آوري وجوه از سرمايه گذاران ، آن را در مجموعه اي از اوراق بهادار از قبيل سهام ، اوراق مشارکت و ديگر ابزارهاي مالي سرمايه گذاري مي کند و در حال حاضر بيش از 100 صندوق فعال داريم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، اوراق ، بهادار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.