سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کاهش 25 درصدی برداشت غلات در نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: برداشت غلات در شهرستان نمین 25 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز آقازاده دیروز در جریان بازدید از مزارع برداشت غلات در نمین اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 200 هکتار از اراضی آبی و 650 هکتار از اراضی دیم شهرستان نمین به زیر کشت جو رفته بود که به نظر می‌رسد تولید این محصول با کاهش چشمگیری روبه‌رو شود.

وی سطح زیر کشت گندم آبی را شش هزار هکتار و دیم را نیز 17 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم به طور متوسط بیش از 40 هزار تن غلات در شهرستان نمین برداشت شود.

آقازاده به دو عامل تأثیرگذار در کاهش تولید گندم و جو در نمین اشاره کرد و گفت: ‌سرما و خشکسالی به عنوان دو عامل خسارت‌زا سبب شده است تا تولید غلات حدود 25 درصد کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین با بیان اینکه شهرستان نمین از ظرفیت خوبی در تولید غلات برخوردار است اما به دلیل مهار نشدن آب‌های سطحی امکان آبیاری مدرن در مزارع وجود ندارد، تصریح کرد: ‌47 هزار هکتار اراضی دیم و آبی این شهرستان که اغلب به کشت غلات اختصاص می‌یابد با کاهش نذورات جوی همیشه در معرض آسیب جدی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد سطح زیر کشت نمین به کشت غلات اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید غلات در این شهرستان بیشتر است که امیدواریم با احداث سدهای معیشتی و مهار آب‌ها بتوانیم در تولید بیشتر با شیوه‌های نوین آبیاری گام‌های جدی برداریم.

آقازاده در ادامه افزود: هم اکنون 9 مکان برای ایجاد سدهای معیشتی شناسایی شده که با اجرایی شدن آن می‌توانیم 40 هکتار از اراضی دیم شهرستان را به آبی تبدیل کنیم/س.

برچسب ها: نمین ، کاهش ، برداشت ، غلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.