سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

اخذ شهریه‌های سنگین از دانشجویان در پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی

وجود پردیس‌های پولی در دانشگاه‌های دولتی و اخذ شهریه های سنگین محل اشکال است.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اخذ شهریه‌های سنگین از دانشجویان درپردیس‌های دانشگاه‌ها ی دولتی صحیح نیست و وجود پردیس‌های پولی در دانشگاه‌های دولتی محل اشکال است.
 
 وی افزود:در چند سال اخیر روندی در دانشگاه‌های دولتی اتفاق افتاد مبنی بر اینکه برخی از دانشگاه‌ها برای کسب سود دست به ایجاد
پردیس‌های پولی زدند که این مسئله نیز محل اشکال است.
 
 وی تصریح کرد:‌ این‌گونه رفتارها، نوعی بدعت را در عرصه دانشگاهی ایجاد می‌کند که وزارت علوم، تحقیقات وفناوری باید به آن رسیدگی کند.
 
 وی با بیان اینکه این موسسات خودگردان، قانونی هستند و در ابتدا به منظور جذب دانشجویانی که برای عبور از سد کنکور به فکر اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور بودند ایجاد شدند خاطر نشان کرد: ولی برخی از این دانشگاه‌ها در ذیل پذیرش دانشجو مرتکب رفتارهای خلاف قانونی نیز می‌شوند و در برخی موارد مشاهده می‌شود که دانشگاه‌ها طی رفتاری غیر قانونی و خلاف اخلاق برخی از دانشجویان خود در دوره شبانه را به زور به پردیس‌های پولی انتقال می‌دهند.
 
 وی یاد آور شد: باید در مورد این رفتارها و در کل این نوع دانشگاه‌های که هزینه‌های سرسام‌آور بر دوش دانشجویان می‌گذارند، تجدیدنظر شود چرا که پذیرش دانشجویانی با رتبه‌ها و سطح علمی پائین با اخذ پول‌های کلان شانیت این دانشگاه‌ها را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات خود را در این پدیده مسئول می‌داند و دولت آینده باید با برقراری تعامل با این کمیسیون چاره‌ای برای این مشکل بیندیشد.

برچسب ها: شهریه ، پردیس ، دولتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.