سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفيت هاي مالياتي کشور بالاتر از عملکرهاست

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه درآمدهاي مالياتي در بودجه سال جاري 45 هزار و 851 ميليارد تومان پيش بيني شده است، گفت: اين ميزان در مقايسه با بودجه پارسال 35 درصد افزايش نشان مي دهد که تلاش مي کنيم تا حد زيادي تحقق يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي عسکري تصريح کرد: ظرفيت هاي مالياتي کشور بالاتر است اما هنوز به طور کامل نتوانستيم وارد فرايند ماليات ستاني کنيم.

وي گفت: بيشتر رشد درامدهاي مالياتي به خاطر ماليات ارزش افزوده است و پيش بيني مي شود بيش از 90 درصد درآمدهاي مالياتي هدفگذاري شده ميليارد تومان است ، تحقق يابد اما نمي توان به طور کامل دريافت کرد.

وي بر ضرورت اجراي کامل طرح جامع مالياتي تاکيد کرد و گفت: مرکز پاسخگويي فني سامانه هاي مالياتي در اجراي طرح جامع مالياتي و به منظور پاسخگويي سريع و رسيدگي موثر به کاربران سامانه هاي مالياتي در سازمان امور مالياتي کشور راه اندازي شده است.

عسکري گفت: مرکز پاسخگويي فني سامانه هاي مالياتي از زيرساخت هاي طرح جامع مالياتي محسوب مي شود و انواع خدمات پشتيباني از سامانه هاي مالياتي را ارائه و مديريت مي کند و به منظور ارائه خدمات بهتر به موديان راه اندازي شده است.

بنا بر اين گزارش؛ فراهم آوردن امکان دريافت مشکلات و درخواست کاربران سامانه هاي مالياتي از سراسر کشور و امکان بهره گيري آن در هر زمان و از هر مکان ، پاسخگويي سريع و رسيدگي موثر به درخواست کاربران ، دريافت نظرها ، پيشنهادها و انتقادها و رسيدگي به آن ، ايجاد امکان نظارت و مديريت يکپارچه تماس و ارتباط به کاربران، ايجاد يک منبع دانشي جامع از درخواست ها و مشکلات کارابران سامانه هاي مالياتي و تسهيل بهبود مستمر سامانه هاي مالياتي از خدمات اين مرکز پاسخگويي است.

شماره تلفن هاي 35087 و 35027000 پاسخگوي موديان محترم و کارکنان سازمان امور مالياتي در زمينه هاي سامانه نرم افزاري يکپارچه مالياتي (ITS) ، سامانه ثبت نام الکترونيکي و صدور شماره اقتصادي ، سامانه دريافت اظهارنامه مالياتي الکترونيکي ، سامانه پرداخت الکترونيکي ماليات ، سامانه ارسال صورت معاملات و گزارش خريد و فروش ، سامانه صدور قبض ماليات و سخت افزار و شبکه است.

رئيس كل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه با بيان اينکه مبناي ارزيابي عملكرد ماليات بر ارزش افزوده، اطلاعات سامانه الكترونيكي است ، گفت : ماليات بر ارزش افزوده به لحاظ بازه زماني 5 دوره جلوتر از ماليات بر عملكرد است و بايد در رسيدگي به پرونده ها تسريع شود.

وي افزود : عملكرد ادارات كل امور مالياتي ماليات بر ارزش افزوده را بر مبناي  اطلاعات درج شده در سامانه الكترونيكي است.

در بودجه امسال مجموع درآمد ماليات باارزش افزوده با عوارض، حدود 19 هزار ميليارد تومان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مالیات ، درآمد ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.