سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آغاز برداشت انگور عسکری از تاکستان های قصرشیرین

برداشت انگور عسکری از تاکستان های قصرشیرین آغاز شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


سرپرست جهاد کشاورزی قصرشیرین از برداشت انگور عسکری از سطح 200 هکتار از تاکستان های این شهرستان خبر داد

رضا محمدی افزود: انگور عسگری از محصولات تولیدی شهرستان قصرشیرین است که قبل از سایر نقاط کشور از تاکستان های این منطقه مرزی غرب کشور برداشت می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود که از سطح 200 هکتار از باغات مثمر زیرکشت انگور، با متوسط عملکرد 16 تن در هکتار سه هزار و 200 تن انگور برداشت و روانه بازار مصرف شود.

محمدی گفت: محصول انگور عسکری شهرستان قصرشیرین بدلیل برخورداری از کیفیت مناسب، مورد توجه مصرف کنندگان بوده و از حیث درآمد نیز برای باغداران و اقتصاد شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرپرست جهاد کشاورزی قصرشیرین اظهار کرد: هم اکنون هر کیلوگرم انگور عسگری از باغداران با قیمت 12 هزار ریال خریداری و به میادین میوه و تره بار استان کرمانشاه عرضه می شود.

انگور عسکری دارای ویتامین های
A، B و C و همچنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است و از این جهت هر شخص باید در طول روز حداقل یک خوشه انگور میل کند زیرا میوه ای ضد عفونی کننده است.

میوه انگور برای درمان بیماری های یبوست، عوارض رماتیسم، کم خونی و حتی پیش گیری از سرطان سودمند است و برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین بوده و برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.

تولید و عرضه انگور یاقوتی بعنوان نوبرانه این محصول در کشور نیز در سطح یک هزار و 300 هکتار از تاکستان های این منطقه مرزی کشت می شود که امسال هفت هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 29 هزار و 188 هکتار اراضی کشاورزی و باغ است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، انگور ، عسکری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.