سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

توفان ۸/۱ ميليارد ريال به شهرستان زابل خسارت زد

فرماندار زابل گفت: وقوع توفان و وزش باد شديد همراه با گرد و خاك در يك هفته گذشته يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال خسارت به بخش هاي مختلف اين شهرستان وارد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، هوشنگ ناظري افزود: بيشترين خسارت وارده طي اين مدت مربوط به شكستگي درختان و آسيب ديدگي تاسيسات كارخانه آسفالت شهرداري زابل بوده است.

وي اظهار داشت: خسارت وارده به بخش ارتباطات، كابل هاي مخابراتي و تيرهاي برق شهرستان زابل با حضور كارشناسان هر حوزه در حال بررسي است.

وي گفت: بر اساس گزارش هواشناسي به فرمانداري زابل سرعت وزش باد در اين شهرستان به ۹۰ كيلومتر بر ساعت رسيد و شعاع ديد افقي به كمتر از دو كيلومتر كاهش پيدا كرده و وزش باد و توفان تا پنجشنبه هفته جاري در اين شهرستان ادامه خواهد داشت.

وي بيان كرد: توفان و گرد و غبار معضل جدايي ناپذير از منطقه سيستان و مردم آن شده است و مسوولان دست اندركار كشوري براي بهبود اين وضعيت هيچ گونه اقدامي نمي كنند در صورتي كه كوچكترين مشكل آلودگي در مناطق ديگر كشور با جديت از سوي نمايندگان مجلس، مقامات كشوري و محلي و رسانه ها پيگيري مي شود.

ناظري تصريح كرد: تداوم خشكسالي و توفانهاي گرد و غبار و ناسالم بودن هواي زابل، مردم اين شهرستان را به كوچ كردن از اين منطقه مجبور مي كند.

وي افزود: اين در حالي است كه با كاهش تراكم جمعيتي در زابل با توجه به مرزي بودن اين شهرستان، مشكلات امنيتي دامنگير منطقه خواهد شد.

وي ادامه داد: مسوولان مربوطه بايد تمهيدات خاصي براي كاهش سطح آلودگي و غلظت ذرات معلق در هواي منطقه بيانديشند تا مردم دلبستگي بيشتري به تداوم سكونت در شهرستان زابل داشته باشند.

فرماندار زابل خاطر نشان كرد: مردم زابل با توجه به گرماي بالاي ۵۰ درجه سانتيگراد هوا در اين منطقه خواستار كاهش تعرفه هاي آب و برق براي اين شهرستان همانند مناطق جنوبي سيستان و بلوچستان هستند./س

برچسب ها: زابل ، توفان ، خسارت ، شدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.