سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته‌اي که گذشت

مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اخبار دانشگاه‌ها در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد:

هاني‌‌زاده: اخراج ايرانيان از امارات پيگيري سياست‌ صهيونيست‌ها در منطقه است

استاد دانشکده خبر با بيان اينکه اقدامات ضد ايراني در امارات براساس سياست‌هاي رژیم صهيونيستي بوده و با فشار بر دولت‌ امارات صورت مي‌گيرد،‌ گفت: دولت امارات بايد متوجه باشد که چنين اقداماتي ضربه فلج کننده‌اي را به اقتصاد این کشور وارد مي‌کند.



عظيمي: كرسيهای‌ آزادانديشي دانشگاه را از انفعال مصون مي‌كند

"مسئول بسيج دانشگاه قرآن و حديث شهر ري" گفت: دانشگاه‌ها به عنوان جايگاه توليد علم و منطق اگر نتوانند فضاي نقد و بررسي را ايجاد کنند به يک فضاي منفعل و بی‌روح تبدیل خواهند شد که نشانی از همدلی و همگرایی در آن نيست.

تولايي: اقتصاد مقاومتي يعني توجه به پتانسيل‌هاي داخلي

"مسئول بسيج علمي كشور" گفت: ما يک کشور برخوردار از منابع طبيعي و نفت هستيم و مهمترين مولفه در اقتصاد مقاومتي اتکا به منابع داخلی است.



باستان: اعضاي شوراي شهر براي رفع بحران‌هاي شهري از دانشگاه کمک بگيرند

"‌مسئول بسیج دانشجویی استان تهران" گفت: شورای شهر با تشکیل کانون‌هایی وابسته به دانشگاه با عنوان مشاوردهی می‌تواند با رصد دانشگاه‌ها و دریافت خوراک فکری و مشاوره به حل مشکلات شهری کمک کند.



سيدقريشي: ارتباط رئیس‌جمهور با دانشگاه و استفاده از خرد جمعی یک مطالبه دانشگاهی است

حجت الاسلام میرمجید سیدقریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جزئیات فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد را در فصل تابستان اعلام کرد.



پاک‌فر: نگاه سليقه‌اي آفت تحقق کرسي‌هاي آزاد انديشي است

"مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد رجائي" با بيان اينکه دانشجويان به عنوان متوليان برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در اين زمينه کم‌کاري مي‌کنند، گفت: مسئولان نيز بايد از نگاه سليقه‌اي به اين امر بپرهيزند و روش‌هاي صحيح تضارب آرا را براي دانشجويان تبيين کنند تا دانشجويان براي حضور فعال در اين زمينه تشويق شوند.



پرکره: اسلامي‌شدن دانشگاه بايد از تصميمات فيزيکي فراتر رود

مشاور رئيس دانشگاه آزاد گفت: اسلامي‌شدن دانشگاها راهي براي رسيدن به پيشرفت و بهبود فضاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه است.


معین آبادی: رويکرد دولت جديد مصر به مسئله سوريه خوشبينانه نخواهد بود

"استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان" با بیان اینکه ارتش مصر بعد از جمال عبدالناصر، بیش از بیش تحت نفوذ و وابستگی اقتصادي و سياسي دولت آمريکا قرار گرفته است، گفت: امروز نیز با توجه به تغيير دولت در مصر، نمی‌توان به تغيير رويکرد نسبت به دولت سوريه خوشبين بود.




عبدي: وزارت علوم نبايد جايگاه افراد تندرو و يکسونگر شود

"دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران" گفت: دولت يازدهم باید نگاه فراحزبی و اعتدال‌گراي خود را در انتخاب وزير علوم به کارگيرد تا جامعه دانشگاهي به عنوان رکن اصلي جامعه ايراني از افراط و تفریط دور بماند.


در گفتگو با دانشگاهيان: پيوند علم با صنعت و تکنولوژي را از شوراهاي شهر شروع کنيم

باتوجه به لزوم بهره‌گيري از توليدات علمي در پيشرفت‌هاي فرهنگي،‌ اجتماعي و صنعتي پيشنهادهايي از سوي دانشگاهيان براي شروع اين پيوند از شوراهاي شهر و استفاده از ايده‌هاي دانشگاهي در مديريت شهري مطرح شد.

بهرامي: جامعه نيازمند به‌کارگيري علوم دانشگاهي در مديريت شهري است

"دبير کل جمعيت حاميان عدالت اسلامي" گفت: دانشگاه‌هاي ما امروز به پيشرفت‌هاي قابل توجهی در زمينه‌هاي مهندسي ترافيک دست پيدا کرده‌اند، که بايد با تبديل نتايج تحقيقات دانشگاهيان از حالت تئوريک به عملياتي کمکي به شوراهاي شهر در حل مشکلات کلان شهري باشد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.