سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عصام العریان : با دولت غیرقانونی مصر هیچ گونه مذاکره ای صورت نمی گیرد

عصام العريان مرد شماره دو جنبش اخوان المسلمين مي گويد تا زماني که محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر در سِمَت خود ابقا نشود هيچ گونه مذاکره اي با قدرت حاکم صورت نخواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه خبري فرانس 24 ،جنبش اخوان المسلمين دولت جديد مصر با نخست وزيري حازم الببلاوي را غيرقانوني دانست و در اين دولت ، هيچکدام از چهره هاي سرشناس اين جنبش حضور ندارند. البته رياست چندين وزارتخانه به جنبش اخوان المسلمين پيشنهاد شده بود که اين تشکل سياسي همه آنها را کرده بود.
عصام العريان مرد شماره دو اخوان و معاون حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين در گفتگويي اختصاصي با فرانس 24 گفت تا زماني که مشروعيت و قانون دوباره در مصر برقرار نشود ما هرگونه مذاکره با قدرت حاکم بر کشور را رد مي کنيم.
وي افزود : رئيس جمهور مرسي بايد به سمت خود بازگردد. بايد قانون اساسي دوباره در کشور برقرار شود و بايد شوراي شريعت اسلامي به عنوان نهاد پارلماني کار خود را از سر بگيرد.
امير باسم عضو حزب آزادي و عدالت نيز در گفتگو با همين شبکه خبري گفت ما هر کاري انجام مي دهيم تا اعتراضات شکل مسالمت آميزي داشته باشد. وي افزود اعتراضات ما شکل تحصن و اعتصاب خواهد داشت. 
امير باسم افزود ما همه اين کارها را انجام مي دهيم تا گفتگوي اجتماعي و آزادي در کشور برقرار شود. جنبش اخوان المسلمين مسئوليت خشونتهاي اخير را نيز متوجه ارتش و پليس کرده است.









برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.